Annons:
Etikettmat-dryck
Läst 2028 ggr
Yarrow
12/1/09, 11:10 AM

Möte med catering!

I helgen ska jag vi på det första mötet med Cateringfirman. De ska berätta va de erbjuder, vi ska berätta vad vi söker och en offert ska läggas fram.

Eftersom det är förta gången vi gifter mig (och sista förhoppningsvist) så är det även första gången vi ställer till med en sån här stor fest. Därför undrar jag om det kanske är någon här som har några tips och råd inför detta första möte.

Något speciellt som jag absolut inte får glömma osv!

Annons:
BlackWingedAngel
12/4/09, 12:44 AM
#1

Synd att alla de som har gift sig verkar ha tagit paus från den här sidan, för jag har tyvärr inga tips alls om sådana saker.

Min kusins svåger är kock så vi funderade väl på om vi ska fråga honom när det väl börjar närma sig, men han gör inte sådana uppdrag annars så jag kan tyvärr inte tipsa om något där heller…

Vad hade ni tänkt bjuda på?

Yarrow
12/4/09, 1:07 AM
#2

#1 ja det verkar ju inte bättre än så. Vi får försöka hålla liv i sajten tills den nya bröllopssäsongen kommer helt enkelt :)

Vi hade tänkt oss att bjuda på någon slags buffé. Mest för att det är många vegetarianer, veganer och annat folk med diverse allergier och matvanor. så en slags buffé med några olika varmrätter att välja mellan kommer det bli.

Har varit i kontakt med några cateringfirmor i Varberg och de vi ska på möte med på lördag fick vi genast bra förtroende för. Så förmodligen kommer vi anlita dem.

http://www.tovedals.se/ är deras sida.

Min blivandes fader äger en Cateringfirma men den ligger i Eskilstuna tyvärr. Blir tyvärr lite svårt att frakta så mycket mat enda därifrån.. ^^

BlackWingedAngel
12/4/09, 9:10 AM
#3

Men han har inga kontakter bland andra inom sin bransch då?

Yarrow
12/4/09, 10:24 AM
#4

Jo men bara i Stockholms området tyvärr :(

Känns knappast miljövänligt att frakta därifrån heller. Hehe

BlackWingedAngel
12/4/09, 1:38 PM
#5

Nej det klart. Tänkte mer om han kände folk lite runtom i landet.

BlackWingedAngel
1/20/10, 11:06 AM
#6

Nu har våren kommit. Konstigt att hät fortfarande är så tyst. Hur går det för dig med allt. Hur långt har ni kvar?

Annons:
Yarrow
1/20/10, 9:54 PM
#7

#6 Har den? Haha, det måste jag har missat för jag går fortfarande omkring med långkalsonger!

Planeringen går framåt. Det mesta är faktiskt bokat och klart nu, till och med vandrarhem till våra gäster! Så nu focuserar vi på de små detaljerna :)

Hur går det för er?

BlackWingedAngel
1/21/10, 7:03 PM
#8

#7 Ja, våra planer ligger fortfarande till sommaren 2012 så vi har tid på oss.

Har valt vilken kyrka vi vill ha och färgtema, klänningsmodeller, tärnor och marskalker. Vad mer borde man ha tänkt på såhär dags? ;)

Ska sy kompisens brudklänning till 2011 först, innan det blir dags att fixa till mitt eget.

Yarrow
1/21/10, 11:49 PM
#9

Tiden går fort! =) Snart har vi planerat i ett år och tiden bara flyger iväg!

Niini
1/22/10, 10:46 AM
#10

#9 Och jag tycker tiden sniglar fram.. fortfarande över 1 år kvar för vår del..

Yarrow
1/22/10, 7:51 PM
#11

#10 haha, Jag lovar. Ju mer det närmar sig desto snabbare kommer tiden att gå.

Just nu känns det som tiden bara flyger i väg. 7 månader kvar, 6 månader innan o.s.a, 5 månader tills inbjudningarna ska ut, 4 månader tills inbjudningarna ska vara klara, 3 månader tills jag ska beställa klänningen….. Tiden bara flyger!! :)

Upp till toppen
Annons: