Annons:
Etikettrelationer
Läst 2431 ggr
[TrevorS]
2009-07-12 15:28

Personen dyker inte upp vad gör man då?

Jag skulle gift mig för vad det nu kan bli 3-4 månader sedan väntade och väntade men ingen dök upp, jag blev alltså lämnad. Vi skulle gift oss borgligt och det var inte jag som friade utan min ja, vad kan man kalla det, förra partner friade till mig.

Hur hanterar man en sådan sak? Hur kan en sådan sak vara laglig? Det borde vara som om man är vittne och inte dyker upp i rätten man får böta.

Annons:
FerretCrow
2009-07-13 22:27
#1

Men gud vad elakt, beklagar. Men se det från det ljusa sidan om personen då kunde lämna dig så kanske det inte va något att dela sitt liv med heller. varför blev du lämnad? jag tycker det är samma sak som om du ska till rätten=(

[TrevorS]
2009-07-14 03:36
#2

Ärligt talat så kom personen aldrig jag var ensam, och har inte fått svar vet bara att personen numera är i Bulgarien men kommer tillbaka i oktober efter sin syster gifter sig. Fattar mig inte påfolk ibland..

Men en annan sak ka ske det var bra, men vågar man ta tillbaka personen efter en sådanhär sak?

FerretCrow
2009-07-14 10:35
#3

#2 Om du skulle ta tillbaka personen är ju helt ypp till dig. Men skulle jag vare i din sitts så skulle svaret vara nej absolute inte. Hade personen kommigt till mig innan vigseln och sagt att den kände att den ändrat sig och ville vänta ett tag eller liknande då hade jag accepterat det. Men att bara lämna vid vigsel stunden det är för okänsligt. detta är ju min åsikt bara. Tycker det är elakt att bara dra och inte berätta varför med mera

[TrevorS]
2009-07-14 17:03
#4

Kanske finns en bra anledning. Men min ångest gör det inte bättre, snarare sämre faktiskt.

Hur ska man bearbeta det hela?

FerretCrow
2009-07-14 17:57
#5

#4 det finns ingen bra andledning är min åsikt. det hade jag kunnat tycka om personen tagit det med dig innan du stod där och väntade på vigseldagen.

vet inte hur du ska bearbetade det eftersom jag själv inte råkat ut för det. Men jag sklle intala mig själv att personen var en idiot och inte värd att gifta sig med. livet går vidare och du kommer hitta kärleken som är perfekt för jusst dig. men den kanske tyvärr inte går snabbt att hitta.

[TrevorS]
2009-07-14 18:43
#6

Jo jag har försökt, men tänker på det hela tiden. Känner mig lite desperat efter att få gifta mig, var så inställd på det.

Annons:
FerretCrow
2009-07-14 19:54
#7

#6 förstår ju helt klart att du var inställd på det eftersom det var bestämt. men om ni gift dig hade du blivigt lycklig då tror du? och om du skulle gifta dig med första bästa skulle det bli bra? kan tänka mig din känsla till viss del. Finns det ingen psykolog du kan vända dig till och få prata ut och få mer proffisionella råd?

Ylva-Li
2009-07-14 21:44
#8

Vilken jättetrist situation du hamnat i.. Beklagar verkligen. Har du nån kontakt med psykolog/kurator eller liknande? om inte så kanske det kan vara nåt? Då får du bearbeta dina känslor med en proffessionell.

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

[TrevorS]
2009-07-18 00:33
#9

#8 Psykologen säger bara att vi får fokusera på att få mig till jobbet omgående för att jag har ångest ska vi lösa det först.. =/

Jag har lite andra nyheter, han kommer tillbaka i Okbtober.

FerretCrow
2009-07-18 01:16
#10

#9 han? trodde du var en han och personen var en hon? är jag ute och cyklar nu?

[TrevorS]
2009-07-18 01:17
#11

#10. Nej jag är gay.

FerretCrow
2009-07-18 01:24
#12

#10 jaha ok då kopplar det. förlåt hihi  lite trött efter allt jag gjort idag. Men han var utomlands nu alltså. men vad gör han där då? du har inte hört ett ord från honom sedan innan vigseln skulle ha ägt rum?

[TrevorS]
2009-07-18 01:27
#13

Han är inte svensk. Nja vi pratade igår, han skulle höra av sig idag men inte hört något, men vet att han jobbar och att det kunde bli sent så jag förstår om han inte ringer.

Fått reda på lite mer om vad som hänt och hur det ligger till, lite familjebekymmer, vet hur det kan vara så jag förstår honom när hans föräldrar fått reda på för första gången att han är gay, han är 29 år och bor hos sina föräldrar och inga pengar. Så han måste följa deras lagar, nu har han skaffat jobb och jobbar ihop pengar för att komma tillbaka till mig.

Han kommer i Oktober, det känns skönt. Vet lite vad som ligger bakom och hänt.

Annons:
FerretCrow
2009-07-18 01:32
#14

#13 men han var ju redan i sverige när ni skulle vigas så varför hade han lämnat dig där?

[TrevorS]
2009-07-18 01:34
#15

Nej, han skulle komma tillbaka dagen innan men han kom inte, tänkte att flyget kanske var sent eller något, försökte ringa men telefonen var av.

FerretCrow
2009-07-18 01:38
#16

#15 okej. ja men då var det ju lite annat. men hur som hellst hade han ju kunnat ringa och berätta för dig att han inte skulle komma. det tycker iaf jag =(

[SarahOhrn]
2009-07-20 16:53
#17

Men äktenskap mellan homosexuella blev ju lagligt först 1 maj? Hur kan du då ha tänkt gifta dig för 3-4 månader sen? :S

FerretCrow
2009-07-20 20:40
#18

#17 det har väl gått att gifta sig borgligt men inte kyrkligt?

[SarahOhrn]
2009-07-20 21:09
#19

#18 Ahaa okej. Jag är inte så insatt :) Då ber jag om ursäkt. Trodde äktenskap över huvud taget varit förbjudet innan..

FerretCrow
2009-07-20 21:13
#20

#19 det jag menade är bara att jag tror det är så jag är absolute inte säker. men jag vet några gay som gift sig borgligt iaf några år sedan

Annons:
[SarahOhrn]
2009-07-20 21:14
#21

#20 Aha okej : )

BlackWingedAngel
2009-07-21 03:23
#22

Att ingå partnerskap som det heter i samkönade förhållanden, har varit tillåtet i många år nu. Man kan göra detta både borgerligt och kyrkligt. Den senaste lagen gäller, om jag inte missminner mig att man som präst inte längre får lov att neka att vara förrättare. Innan var det upp till prästerna själv om de ville ville utföra själva vigsel (är inte helt hundra på om det heter så i detta sammanhang.) Det man fortfarande strider för är det faktum att man fortfarande inte per defintition kallar det äktenskap, vilket i sig uppfattas som kränkande av personer i homosexuella förhållanden eftersom det markerar att det är skillnad på hetero- och homsexuella förhållanden.

FerretCrow
2009-07-21 03:35
#23

#22 jo tror oxå det är något sådannt =)

[SarahOhrn]
2009-07-21 11:47
#24

Ah jag kollade lite mer nu och präster FÅR vägra att viga homosexuella MEN paret behöver inte registrera partnerskap som dom behövt innan, vilket heterosexuella aldrig behöver göra.. Det är tydligen nåt sånt det handlar om.

Karisannelie
2009-08-04 18:01
#25

VEGANEN- styrkekramar till dig!
Jag blir lite orolig efter att ha läst dina inlägg…

Personen lämnade dig vid altaret och hörde inte av sig på väldigt länge. Och nu ringer han och förklarar det med att föräldrarna fick psykbryt typ. jaha? Då kan man inte ringa? Då kan man inte höra av sig till den person man påstår sig älska?
Jag vill bara att du ser upp, så du inte blir lurad igen.

Låter inte som han är redo för ett fast och seriöst förhållande. Än mindre ett äktenskap, är jag rädd!

Försök att se till ditt bästa nu, ta hand om DIG och gör det DU vill. Du och dina känslor är värda att ta på allvar. Låt inte den här killen, eller nån annan leka med dig och behandla dig respektlöst.

FerretCrow
2009-08-04 19:56
#26

#25 precis så tänkte jag oxå. ringa kan man alltid göra

chokladfudge
2009-08-05 15:21
#27

#22 Du verkar ha vänt lite utoch in på det. Sedan i våras så får homosexuella gifta sig, dvs ingå äktenskap. Däremot så är det fortfarande tillåtet för präster att inte viga dem.

Annons:
FerretCrow
2009-08-05 21:28
#28

#27 borgligt har det väl varigt tillåtet i många år?

nyborjare08
2009-08-06 12:06
#29

Registrera partnerskap har man kunnat göra länge. Men vigsel har blivit "tillåtet" först i år. Däremot tror jag att kyrkan själva ska ha någon slags omröstning om det (exakt vad det handlar om minns jag inte) på kyrkomötet någon gång i höst. Så helt 100 klart i kyrkan är det inte av vad jag har förstått.

Jag håller helt med karisannelie. Var på din vakt, veganen! Och sköt om dig!

 

 

[SarahOhrn]
2009-08-06 12:08
#30

Nu FÅR man gifta sig i kyrkan men präster får neka att viga dem.

Upp till toppen
Annons: