Annons:
Etikettoff-topic-ot
Läst 2042 ggr
Betiz
2009-06-03 02:50

Förlovning

Så har ett dilemma, jag och min sambo har pratat bröllop till och med funderat på datum. Men, det finns ett men. vi är inte ens förlovade. Nu ska jag ta arslet (ursäkta uttrycket) ur vagnen och se till att det blir gjort, och ja fråga om han vill. vilket jag iof är rätt säker på, men ändå.

då kommer jag till problemet, har fått hem sådan här ringmått, hur testar man sådant snyggt utan massor frågor och misstankar hahaha? funderar på att supa honom under bordet, eller se till grabbkompisarna till honom att fixa det, för då blir de ju inga problem. men vill gärna slippa sådant strul.

och sen, vill jag ju "fria" på något speciellt sätt, brukar ha massa förslag till andra, men nu när jag sitter här, så är jag helt ute och cyklar.

hoppas på lite förslag, råd och tips ifrån er ;)

kram

Annons:
menhir
2009-06-03 17:10
#1

Jag kan väl iofs tycka att har ni kommit så långt som att diskutera datum för bröllopet så är förlovningen redan överspelad.

Men vill du fria med en ring så köp en billig ring eller låna en ring från guldsmeden så kan ni gå och prova ut ringar senare, tillsammans. Synd att köpa fel storlek…

Om han brukar bära ring så kan du använda den som mått och om han inte använder ring så kanske han inte är så intresserad av en vigselring heller?

Jag gifte mig i år och köpte förvisso en ring i titan men jag använder sällan ringen, maken köpte vi ingen till. Man är lika gift fast man ingen ring har!Glad

Betiz
2009-06-03 19:03
#2

hej

tack för ditt svar. jo man tycker faktiskt det. men vi har sagt att vi ska förlova oss först, men det händer ju aldrig hahaha.

han använder ingen ring, samma sak som med förlovningsring vill han ha, men han har frågat om han kommer kunna få ha den runt halsen i stället i en kedja, för mig gör detsamma hahah. men kan ändå vara rätt kul med rätt storlek i fall han vill ha på sig den. hehe, har fått ringmått ifrån den butik ringarna ska köpas, vet på ett ungefär vad han själv gillar.

håller med dig där! =)

BlackWingedAngel
2009-06-03 20:11
#3

#2 Ett bra tips kan ju vara att välja ett annat smycke än en ring, om han nu inte tänker bära den som det.

www.alskadebarn.se är ett bra tips annars på smycken med namnen på dem man håller närmast hjärtat.

Betiz
2009-06-03 20:21
#4

#3 tack, ska gå in och kika! =)

AlbaStiffler
2009-06-03 21:42
#5

Jag köpte en plojring på en sån där billig smyckesaffär, i rostfritt. Min man hade dessutom handen i bandage när JAG friade, så vi kunde inte skaffa ringarna på flera månader visste jag redan innan. Så en plojring blev det… Min gulliga man sätter på sig plojringen fortfarande ibland och ser så där otroligt gullig ut… :-)

Sen är det ju roligare att fixa ringarna ihop, så får båda de ringar de vill (om man kan enas). Vi lät en guldsmed tillverka våra så de blev unika. :-)

Betiz
2009-06-03 21:45
#6

#5 så sant. det där du skrev om guldsmeden så man får lite unika ringar lät ju riktigt kul. ska nog skaffa mig en "plojring" :P hehe

Annons:
chokladfudge
2009-06-04 13:00
#7

Man måste ju inte överräcka någon ring överhuvudtaget när man friar. (om man ens väljer att fria, man kan förlova sig ändå) Förlovningsringar kan man fixa senare om man vill.

Man kan ju också gemensamt bestämma att "det datumet" förlovar vi oss" och då kan man gemensamt gå till guldsmeden innan för att köpa ringar och växla dem på det bestämda datumet.

Jag och min make förlovade oss på nyårsnatten, (han frågade helt sonika efter nyårsfesten om vi skulle köpa ringar iår och vi har valt att låta det tillfället vara starten på våran förlovning), gick till guldsmeden närmaste helgfria dag efteroch när ringarna var klara så hade vi en liten ringväxlingsceromni på en restaurang.

Så man kan göra på många olika sätt och det skulle inte förvåna mig om det finns fler än de som jag har nämnt, känn efter vad som passar er bäst, eftersom förlovning inte längre innebär någonting juridiskt så finns det inget rätt och fel

Upp till toppen
Annons: