Annons:
Etikettblommor
Läst 3963 ggr
idalotta
5/20/09, 6:52 PM

Näbbkäpp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill bara puscha lite extra för näbbkäppen. Den är ett roligt inslag på bröllopet tycker jag.

Tycker man ska bevara gamla traditioner. Här är binderi jag gjort till bröllop med bukett, käpp & corsage

Ida

Medarbetare på Florist

Annons:
idalotta
5/20/09, 6:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

käppen nära

Ida

Medarbetare på Florist

idalotta
5/20/09, 6:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

buketten

Ida

Medarbetare på Florist

idalotta
5/20/09, 6:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

corsage

Ida

Medarbetare på Florist

Yarrow
5/20/09, 8:01 PM
#4

Åh men vilken söt sak. Varför har jag aldrig sett någon sådan innan? :)

idalotta
5/20/09, 10:32 PM
#5

för att det tyvärr inte är så vanligt.. jag tror att många butiker tyvärr undviker att föreslå det eftersom det är lite tidskrävande. tycker det är jättetråkigt men det förekommer tyvörr på många håll.

tycker som sagt det är ett roligt & fint tillbehör om man har en liten kille som ska gå med på bröllopet.

den har jag gjort helt från scratch genom att förlänga en cannapinne med tråd som jag gjort ett handtag av sedan klätt handtaget med band.

Ida

Medarbetare på Florist

Yarrow
5/21/09, 1:01 PM
#6

Kan inte en liten tjej ha den? :) Kommer ha en liten brudnäbb och första tanken va väl att hon skulle sprida rosenblad men varför vara traditionell? :)

SKa helt klart lägga upp Näbbkäpps- idén för min fästman :)

Annons:
idalotta
5/21/09, 4:20 PM
#7

hm tror det traditionella är att pojkar br den & att flickor har bukett

Ida

Medarbetare på Florist

Yarrow
5/21/09, 11:09 PM
#8

Ingen som jag har frågat har någonsin hört talats eller sett en näbbkäpp så jag tror inte någon kommer att anmärka på om brudnäbben har en :)

idalotta
5/22/09, 2:48 PM
#9

konstigt att ingen hört för det var inget ovanligt förr. nej det gör väl inget men en käpp är ju till för pojken eftersom flickan vanligvis har en liten bukett eller liknande.

personligen tycker jag det skulle se underligt ut med en flicka med käpp, men det är väl en smaksak antar jag

Ida

Medarbetare på Florist

Yarrow
5/22/09, 4:42 PM
#10

Ja, nu kommer vi ju inte ha någon pojke så ^^

Det är väl en sån här fårvallare som jag får i huvudet när man tänker på sånna käppar.

http://tiyab.files.wordpress.com/2008/04/shepgirl.jpg

Nu hittar jag ingen bättre bild men jag minns att det fanns en tecknad figur när jag va mindre med en söt flicka som hade en käpp.

Kanske därför jag inte får ut tanken på en tjej med en sån käpp ur huvudet :)

Upp till toppen
Annons: