Annons:
Etikettövrigt
Läst 3356 ggr
Yarrow
2009-05-26 23:00

Dekoration

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon annan här som gör sin egen dekoration?

Jag har så mycket idér hela tiden att min idébok svämmar över. Men igår satte jag mig ner för att prova en av idérna jag har till bordsplaceringskortshållare. Det enda som saknas nu är ståltråd i som ska hålla fast korten.

Jag har gjort 8 stycken och det kommer upp i mot 70 personer på bröllopet vilket betyder att jag har lite och göra om jag ska göra 62 stycken till :)

Men nu är jag nyfiken på vad ni andra blivande brudar pysslar med eller vad ni brudar pysslat med också såklart :)

Annons:
ElinKee
2009-05-27 10:33
#1

Min första fråga skulle vara -får man ta med sig den hem? Det var verkligen snyggt! Ska du ha rosa till både damer och herrar?

Min familj jobbar med industrisymaskiner så vi ska brodera på tygservetter våra namn+datum ovanför ett par ringar, under det ska vi brodera gästens namn. Så det blir servett bordsplacering.

idalotta
2009-05-27 11:10
#2

jag var på ett bröllop med havstema, då hade dom skrivit gästernas namn på stora vita snäckor som dom samlat på stranden..

Ida

Medarbetare på Florist

Yarrow
2009-05-27 13:45
#3

#1 Det frågade min vän också när hon fick se dem. Men självklart får man ta med den hem om man vill efter bröllopet, vad ska vi med 70 stycken små bröllopstårtor till? :)

Att ha en annan färg till männen har jag inte ens tänkt på. Men jag tror inte det. Vi kommer ha rosa, vitt och silver som tema på dekorationerna så det är därför de är just rosa/vita. Menjag ska fundera på det faktiskt, va en bra idé!

Va fint det låter med gästens namn broderad på servetten också! Det har jag nog aldrig sett förr =)

Yarrow
2009-05-27 13:47
#4

2# Det är ju en gammal klassiker men väldigt fint. Vi funderade en kort stund att ha havstema eftersom vi ska gifta oss vid havet men vi skippade det eftersom en av mina bästa vänner är allergisk mot fisk. Och man måste ju nästan servera fisk och räkor om man har havstema på bröllopet :)

ElinKee
2009-05-27 14:43
#5

När är det du ska gifta dig? Det skulle nog vara snyggt med silverpärlor till männen, och har man många singlar går det kanske snabbare att hitta sin plats genom att sålla bort färger.

Yarrow
2009-05-27 15:36
#6

#5 Vi gifter oss nästa sommar så jag har över ett år på mig att fixa alla små tårtor :) Jag ska nog faktiskt köpa med mig en liten påse med silverpärlor och prova det! Kan ju vara lite roligt att blanda lite olika också i stället för att alla ska se likadana ut..

Vad jag älskar det här forumet, så roligt att dela andras idér! :)

Annons:
AlbaStiffler
2009-06-01 22:49
#7

Vi hade "placeringskort" i form av runda havsstenar som namnen var fint målade på, sen hade vi sprutat lite guldglitter över så att alla stenarna skimrade fint. Intressant nog verkar de flesta ha tagit med sig sina stenar hem och placerat dem framme… lite förvånad över det faktiskt, så de måste gillat dem.

Yarrow
2009-06-01 23:35
#8

#7 Va fint det låter. Du har ingen bild?

Det är så kul när folk har anorlunda och fina idér. Man blir ju själv så inspirerad. Och kul att gästerna kan få med sig ett minne också!

AlbaStiffler
2009-06-02 20:49
#9

Hittade inga foton på den här datorn, så tyvärr… :-(

Betiz
2009-06-02 21:50
#10

de var verkligen vackra tårtor du har gjort!

Yarrow
2009-06-02 22:51
#11

#9, attans. Jag som är så nyfiken av mig :) Lät jättefint i alla fall.

#10 tack så mycket! :)

Yarrow
2009-06-10 13:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Nu har jag börjat brodera en egen ringkudde också. Eller ja, tanken är att det ska bli en ringkudde i alla fall men man vet ju aldrig vad som händer. Jag är inte världsbäst på att brodera men det är roligt i alla fall :) tyget är en stuvbit jag hittade i en garnaffär så det är jag lite nöjd med eftersom vi ska ha naturtema och inte köpa allt för mycket nytt ^^

Upp till toppen
Annons: