Annons:
Etikettallmän-planering-checklista
Läst 1659 ggr
BlackWingedAngel
5/9/09, 1:05 AM

Lokaler?

Vet ni hur man lättast tar reda på vilka festlokaler som finns tillgängliga i närheten av den plats man har tänkt att gifta sig?

Annons:
[SarahOhrn]
7/18/09, 5:41 PM
#1

Det finns på bröllopsguiden och andra sidor om man googlar. Dessvärre finns långt ifrån allt med :S Finns ingenting i närheten av mig och jag vet i alla fall ett ställe som har arrangemang för bröllop ofta, väldigt konstigt.

BlackWingedAngel
7/19/09, 9:35 PM
#2

Menar du bröllopsguiden.se? För där är ju endast ett väldigt litet antal som annonserar sina lokaler, spridda över mellersta och södra Sverige.

Jag försöker få en överblick över vilka lokaler som ligger på Skaftölandet (Västkusten) eller runtomkring. Men jag tycker det är svårt att veta var man ska söka.

[SarahOhrn]
7/20/09, 3:30 AM
#3

Ahh, ja jag har bara sökt i Gävleborg o de va riktigt dåligt där. Inte hittat nån bra sida tyvärr där det finns många.. Hoppas nån kan berätta för jag vill också gärna veta! :)

nyborjare08
7/20/09, 1:23 PM
#4

Googla på "festlokal Halmstad" (välj den/de kommun/er du söker i, själv kan jag inte västkusten Glad). Kolla med församlingarna om de har lokaler att hyra ut. Kommunerna har register över olika föreningar som kan ha lokaler att hyra eller så kan kommunen själv äga lokaler. Kolla med turistbyrån. De flesta restauranger ordnar bröllopsfester så det är bara att ringa runt och kolla hur mycket folk de kan ta emot.

Lycka till! Glad

 

 

BlackWingedAngel
7/21/09, 3:27 AM
#5

Turistbyrån har jag i och för sig inte provat, men just att googla tycker jag har varit svårt eftersom det enda jag kan hitta på det sättet är restaurangen. Jag söker snarare lokaler, i stil med bygdegårdareller liknande. (Har titta på listan över bygdegårdar också, men hittade inget där, så jag försöker bara hitta något liknande som sagt.

nyborjare08
7/21/09, 12:02 PM
#6

Kolla med kommunerna också som sagt. De har föreningsregister och någon av föreningarna kan ju ha lokaler att hyra ut.

Men det är inte enkelt, det vet jag. Vi letade länge innan vi hittade det vi bestämde oss för. Vi gifter oss den 29 augusti och festen blir på en restaurang.

 

 

Annons:
Upp till toppen
Annons: