Annons:
Etiketttårta-efterrätter
Läst 2925 ggr
Betiz
2009-04-27 17:58

Glutenfria

Hej

Någon som vet vart man kan få tag på glutenfria bröllopstårtor inte alls för lång ifrån uppsala området. det enda jag hittat är i göteborg. jag kan självklart åka ett par -tre timmar. Men gärna inte mer än det. för jag vill ju inte heller att de ska bli förstörda.

tack på förhand

Annons:
AlbaStiffler
2009-04-30 19:31
#1

Men glutenfria är säkert inget som helst problem för vilket bageri som helst att göra. Borde ju vara lika lätt att göra såna tårtor som en vanlig. Det enda problemet är ju om du är extremt glutenallergisk, dvs att du inte ens tål att de bakas i ett bageri där de använder mjöl?

På vårt bröllop gjorde vi ett vanlig bröllopstårta med flera våningar, sedan gjorde vi en separat glutenfri tårta till de få som var allergiska.

Ring runt till de olika bagerierna i Uppsala och kolla.

AlbaStiffler
2009-04-30 19:34
#2

Förresten, att forsla en bröllopstårta är mycket knepigt. Så jag föreslår att ni försöker baka tårtan nära. Annars smälter den lätt eller blir fraktskadad av skaket… Ett annat tips är att kolla upp om bageriet själva kan leverera tårtan direkt tills det är dax att äta den på festen. Dvs då slipper ni problemet att få in den i en kyl. Annars måste ni kolla in att det går att få in den i en kyl, inte alltid så lätt på ett bröllop där man är en en hyrd lokal tex… Kylen är ju oftast full med annat!!! :-O

Bara några tårtknep jag kom på från vårt bröllop! Lycka till! :)

cillan
2009-05-03 21:05
#3

Hej!

Chokladhuset i Nynäshamn har helt underbara tårtor och kan göra de glutenfria och även laktosfria vid önskemål om detta. Deras webbadress är: http://www.chokladhuset.com/

Betiz
2009-05-06 22:04
#4

tack för alla svar :)

Upp till toppen
Annons: