Annons:
Etikettlite-om-mig
Läst 2412 ggr
Frida
2009-05-03 19:08

Så blev det vår tur

Efter att helt ha gett upp hoppet om min sambo så överraskade han mig i fredags med att diskutera design och prisklass på förlovnignsringar. Inget romantiskt alls utan rakt på sak och jag var lite grinig över det hela om jag ska vara ärlig. Men igår kändes det mer verkligt och idag har vi varit och beställt ringar.

Ingen av oss tycker det är värt att lägga pengar på mer än en ring vardera så de vi beställde idag kommer vi använda vid vigseln istället. Förmodligen kommer vi bara ta med två nära vänner till rådhuset och sedan äta middag tillsammans med dem för vi vill verkligen inte ha allt ståhej med släktingar och dyr fest som följd. Det hade varit trevligt att ha med våra föräldrar och syskon men sambons släkt bor för långt bort för att man bara ska kunna ta hit dem en dag utan att avslöja varför (om vi berättar i förväg kommer det bli mer "tjat" än om de blir överraskade på plats och alla andra får veta i efterhand). Vi hade några funderingar på att kanske göra slag i saken när hans föräldrar kommer ner till oss under kristi himmelfärd men det är kanske lite väl kort om tid (tre veckor) att hinna med allt även om vi vill ha det så litet som möjligt. Sen så skulle vi gärna vilja ha fest för våra vänner någon dag efteråt och då passar tidpunkten inte så bra in eftersom det är precis innan tentorna börjar för oss alla.

Så nu sitter vi och spånar idéer och mitt huvud är fyllt av kläder, smycken och framför allt tårta (älskar att baka). Så spännande att äntligen få tänka ut något vettigt av alla idéer som surrat omkring innan på hur jag skulle vilja ha det när det blev dags.

Kände att jag var tvungen att skriva av mig lite nu när jag inte riktigt kan berätta för andra om vad som är på gång Glad

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
chokladfudge
2009-05-04 11:27
#1

Grattis:-D

ElisabethA
2009-05-05 10:23
#2

Spännande! Grattis!!

Betiz
2009-05-06 22:06
#3

Grattis! =)

Quiila
2009-05-07 21:54
#4

Grattis :)

~Quila Roze~

Frida
2009-05-07 23:16
#5

Tack allihopa. Just nu väntar vi bara på alla papper ska komma från skatteverket så vi kan skicka in dem och se om vi får tid i rådhuset den dag vi har ställt in oss på.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Frida
2009-05-21 14:36
#6

Förra veckan hämtade vi våra ringar som är hur fina som helst! Stilrena och ändå annorlunda, precis som vi vill ha det. Nu har vi även pratat med våra två vittnen som blev smått förvånade men jätteglada att de får vara med på vår lilla hemlighet. För vi har bestämt oss för att om inte alla kan vara med (vänner, släkt, familj) så ska "ingen" vara det. Så det blir bara vi två och våra vittnen som sedan kommer gå ut och äta middag på någon restaurang. Tänkte istället att vi kan ha en liten bröllopsfest på vår ettårs dag och samtidigt kombinera med sambons 25-års dag nästa år (om det finns tid det datum vi har ansökt om).

Så mitt i allt hetsigt tentaplugg ska man vara nervös och vänta på svar från kommunen och dessutom hinna med att sy klänning Tungan ute

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Annons:
Angelclaw
2009-05-25 04:08
#7

Gud vad kul :D Lycka till :D och grattis!!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Betiz
2009-05-25 17:46
#8

vad underbart =) vill också :P grattis igen :D

Frida
2009-05-26 19:34
#9

Idag trillade det ner ett litet brev i inkastet från Götebrogs Stad om att vi är bokade för vigsel i rådhuset. Så den 13:e juni gifter vi oss! Så det är bara 18 dagar kvar att hinna sy klart klänningen (som för övrigt ännu bara finns i bitar i form av en provklänning) och bestämma oss för vilken restaurang vi ska boka etc etc. Lite småpirrigt måste jag erkänna.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

ElinKee
2009-05-27 17:11
#10

Vad roligt! Ska tänka på er då, blir lätt att komma ihåg för vi ska kolla ut ringar då. Grattis!

chokladfudge
2009-05-28 18:49
#11

Ni har väl fixat hindersprövningen? Annars lär ni skynda er lite för den måste vara klar senast två veckor innan vigseln.

Frida
2009-05-28 20:52
#12

Ja papprena från Skatteverket som avses i inlägg #5 är bland annat hinderprövningen så det är fixat och redan i händerna på vigselförrättaren.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

chokladfudge
2009-05-29 12:33
#13

Vad bra:-)

Ha en härlig dag!

Annons:
FerretCrow
2009-06-10 18:43
#14

åh inte långt kvar nu=) lycka till tramptass =)

Frida
2009-06-11 10:27
#15

#14 Tack så mycket. Håller på att sy klänning för fullt nu så hoppas jag blir klar idag. Imorgon ska vi bjuda våra vittnen på middag här hemma så det skulle vara skönt att slippa tänka på klänningen också.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Upp till toppen
Annons: