Annons:
Etikettskönhet
Läst 3096 ggr
lotta83
8/5/08, 2:08 PM

frisyren

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har bara en liten fråga här om frisyren.

när man är klar med bröllops frisyren och ska sätta på sig klänningen kommer man att förstöra frisyren då???

det är den hära frisyren jag kommer att ha:)

Annons:
AlbaStiffler
8/10/08, 5:58 PM
#1

Jag hade en sån klänning som jag var tvungen att dra över huvudet om jag inte hade velat spendera 2 timmar med att snöra/snöra upp. Så med hjälp av 2 pers lyckades vi få den över huvudet. jag hade även lagt en lätt tygbit över huvudet för att skydda frisyren vid själva överdragandet.

Så om det går? Med lite tur och skicklighet går det mesta i en "normal" klänning. har du ett korvskinn till klänning är det nog svårare dock… Bäst är såklart om du kan kliva i klänningen och slipper dra den över huvudet. :)

I absolut värsta fall får man väl klä på klänningen innan frisyren fixas… Eller räkna med att den pajas och vara beredd på att den går att fixa (ha extra nålar och hårspray tillgängligt och en person som kan laga frisyren).

Letarinna
2/19/09, 4:18 PM
#2

Gud vilken snygg frisyr! Hade du frisör som fixade den?

Dimmah
2/28/09, 12:56 AM
#3

litet tips, om du fixar dig hos frisören så kan du be om hjälp med påklädning i förväg.. de flesta frisörer har fått göra något liknande innan och de vill gärna inte förstöra sitt verk. du kan ju även göra en testfrisyr som liknar den du har och sedan försöka få på klänningen utan att förstöra håret. går det bra så borde det även funka på den stora dagen.

Dimmah
2/28/09, 12:59 AM
#4

fast jag kanske är lite sent ute??Skrattande

Upp till toppen
Annons: