Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1752 ggr
CarolineJ
4/18/08, 12:58 PM

Drömmar om bröllop?

Vilken mening stämmer mest in på dig?

Jag har avslutat varje mening med tre punkter, du får gärna avsluta meningen hur du vill att den ska vara.

Annons:
CarolineJ
4/18/08, 12:59 PM
#1

Jag valde nr 1

Jag avslutar meningen med:

…sen jag var liten.

[jenkass]
4/18/08, 1:18 PM
#2

jag har inte tänkt på bröllop sedan jag träffade min nuvarande sambo

lisette
4/18/08, 1:47 PM
#3

tog annat för jag orkade inte tänka efter hur det är… =)

AlbaStiffler
4/18/08, 3:54 PM
#4

…förräns mitt ex dog och jag insåg att livet är bräckligt. Förutom en romantisk sak är ju även bröllop ett annat sätt än att behöva skriva testamenten och sådant, tex om man har gemensamma tillgångar eller barn.

Men framför allt är det en romantiskt bevis på att vi satsar på att leva ihop resten av livet.

AusaBausa
4/18/08, 10:06 PM
#5

Ooh jag har drömt om bröllop sen jag… var mkt liten o man sprang runt utklädd t prinsessa…

LinneaG
4/19/08, 11:23 AM
#6

Samma som #5, hade min rosavita spetsiga prinsessklänning.

Annons:
Saaba
4/22/08, 9:43 PM
#7

Ooh jag har drömt om bröllop sen jag…

var 18 och hade praktik hos en fotograf. Jag hittade ett bröllopsalbum bland hyllorna och började drömma. Även om det mest var klänning, ring o.s.v jag drömde om mer än själva kärleken. När jag väl gifte mig var det inte lika viktigt Flört

Honestyisdead
4/23/08, 12:20 AM
#8

Jag tänkte inte ens på bröllop fören nyligen. Var till och med lite anti det förut :P

Angelclaw
4/23/08, 7:29 PM
#9

jo visst har jag tänkt på..

att gifta mig med min sambo. Har inte satt datum, ingen har friat än, men det känns som ett naturligt nästa steg. Vi har pratat om det också, så jag vet ju var han står  inte anti men inte redo- än! 

;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

Denna kommentar har tagits bort.
Johannes
4/27/08, 6:53 PM
#11

…Förlovade mig med Caroline

Jag har tänkt på bröllop sen jag förlovade mig. Förlovning ska ju leda till bröllop. Tyvärr är det för många som inte tar förlovning på allvar. Det är synd för det är ju ett bevis för att man SKA gifta sig. Själv ska jag gifta mig om lite mer än ett år. Det ska bli helt underbart att få ge det löftet till den kvinna jag älskar mest!

Hanasa
4/28/08, 6:32 PM
#12

….sen jag var liten! Har alltid drömt mig bort, lekt med barbiedockor att de gift sig med div. gosedjur och Ken förstås. :-) Alltid tittat på brudklänningar och sparat en massa bilder på olika brudklänningar till den dagen jag gifter mig och testat olika efternamn och de killar jag varit ihop med har jag så klart testat efternamnen på och sett om mitt namn passar ihop. Så träffar jag en kille som har det absolut tråkigaste svensson-efternamnet man kan tänka sig och som absolut INTE passar ihop med mitt efternamn. Och han vägrar byta. :-( Jaja, man kan inte få allt! *s*

Gifter oss 8 augusti i år! Längtar så otroligt mycket att jag knappt kan vänta! :-)

CarolineJ
4/28/08, 6:35 PM
#13

#12 Måste bara säga att jag älskar din entusiasm! Härligt!

Annons:
Ankmor
4/29/08, 6:34 PM
#14

Oooo jag har drömt om bröllop sen jag…

 var sisådär runt 7-8 år. Nu har jag fångat min "drömprins" men tyvärr inget bröllop än. Men skam den som ger sig - det är bara 1km till kyrkan, vi ser taket på kyrktornet från ytterdörren…

:-D

CarolineJ
4/29/08, 6:47 PM
#15

#14 jaja men då är det inom synhåll i allafall hehe ;o)

Asa-N
5/3/08, 12:15 AM
#16

"Annat svar"

Been there, done that :O))

CarolineJ
5/3/08, 3:04 AM
#17

#16 menar du att du redan är gift?

Men innan du gifte dig så passade väl någon mening mer in än någon annan.

vissa andra som svarat är också gifta :o)

Jenahbella
5/3/08, 12:06 PM
#18

Tänkte inte på bröllop förrän jag… hittade min underbara sambo :) <3

Ankmor
5/3/08, 1:41 PM
#19

# 15 Hehe, japp!

dara
7/18/08, 6:20 PM
#20

Jo visst har jag tänkt på det men det är ju så DYRT…

Annons:
Niini
8/6/08, 10:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Ooh jag har drömt om bröllop sen jag… satte första ringen på mitt västra ringfinger. Längatr så oerhört mycket tills vi har råd att gå till altaret!

Niini
8/6/08, 10:42 PM
#22

#11 sant! många som jag känner har sett ut som levande frågetecken när jag frågat när de ska gifta sig. Själv anser jag egentligen att giftemålet ska ske inom ett år efter förlovningen, men för oss fanns det tyvärr inte pengar till ett bröllop..

Wind80
12/31/08, 2:26 AM
#23

Efter att min far gick bort förra året (han blev bara 52) så känns det inte lika viktigt längre att ha ett stort bröllop, stor fest osv. Man får ett annat perspektiv på det hela. Nu skulle jag föredra ett mindre och "tryggt" bröllop.

Det enda som jag verkligen hoppas på nu är att jag kommer gifta mig innan min farfar dör så att han kan föra mig till altaret.

Molle08
2/5/09, 9:51 AM
#24

Jag valde iaf nr 3 för jag tycker att det är alldeles för tidigt.. Jag är singel och så… så nej varför ska jag tänka på bröllop då :)

Rovanja
2/9/09, 1:58 PM
#25

2 valde jag.

När jag var yngre så var jag fast besluten om att jag skulle leva mitt liv helt solo.

Sen träffade jag min fästman och sen så kom allt som på beställning.

Nu planerar jag i tankarna och drömmer tills dagen kommer..

silvery
2/10/09, 10:09 AM
#26

träffade min nuvarande sambo =)

WinterPrince
2/28/09, 2:24 PM
#27

Jo visst har jag tänkt på bröllop men vågar inte planera/drömma  förrn jag har hittat någon att dela livet med

Annons:
murderdolls
3/1/09, 2:44 PM
#28

jag tänkte inte på bröllop…

förrens jag hittade min fästman för 5½år sedan :)

Jennifersthlm
3/4/09, 11:23 AM
#29

annat, jag är ju redan gift =)

ElisabethA
3/10/09, 2:15 PM
#30

Tänkte inte på bröllop förrän jag träffade min sambo :) Men vi får se hur det blir…

FerretCrow
3/10/09, 9:40 PM
#31

Ooh jag har drömt om bröllop sen jag…visste vad det innebar. önskar man hade råd att gifta sig med sambon =(

Red-Lady
3/11/09, 7:03 PM
#32

Jag Tänkte inte heller på bröllop. För min frågade mig om inte vi skulle gifta oss och det gjorde vi. Vi gifte oss 23 November 1974. Och det har jag aldrig ångrat jag älskar min man så mycket, Det blir bara bätre och bätre. Ha det gott alla vi hörs

Karisannelie
3/13/09, 4:41 PM
#33

Har drömt om bröllop sen jag träffade min sambo. Emellanåt har jag väl drömt lite förr också, men inte lika påtagligt som senaste åren….

FrokenLindgren
3/14/09, 5:17 PM
#34

Jag drömde inte om bröllop förrän jag träffade min J och vi förlovat oss efter 5½ år. Nu har vi varit ihop i 7 år och jag skulle gärna gifta mig redan imorgon. Det kommer ske inom de närmaste två åren, vi sparar pengar för fullt. :)

Annons:
werner
3/21/09, 4:54 AM
#35

Valde nr 1 - sen jag och sambon en sömning 5 klockig sommar morgon utan att vara riktigt på alerten trolovade oss helt sonika. Var anti mot sånt tidigare.

h00jff
3/24/09, 1:36 PM
#36

Ooh jag har drömt om bröllop sen jag…

… var liten flicka (och är nu lyckligt gift!)

menhir
6/4/09, 7:13 PM
#37

Jo visst har jag tänkt på….

…att vi borde gifta oss ända sedan vi skaffade barn ihop men det blev inte av.

För mig är bröllop framförallt en juridisk fråga även om det givetvis är romantiskt också.

Därför har jag inte tänkt tanken att gifta mig utan barn inblandade, utan barn kan man ju lösa det juridiska ändå. Så´na tråkmånsar är vi i min familj! :-D

[SarahOhrn]
6/4/09, 9:30 PM
#38

Jag har drömt om det sen länge, men extra mycket sen jag träffade min nuvarande sambo! :)

Upp till toppen
Annons: