Annons:
Etikettmat-dryck
Läst 2816 ggr
CarolineJ
2/27/08, 10:40 PM

Behöver tips till plockmat

Ja, som titeln säger så behöver jag nu tips till plockmat. Både vegetariska och med kött/korv/fisk.

Ingen som har recept på "crabcakes"?

Annons:
CarolineJ
5/7/08, 1:47 AM
#1

putt

AlbaStiffler
5/7/08, 11:14 AM
#2

Vi hade buffé. Lite snabbt är detta vad bordet innehöll:

Renstek

Kycklingfiléer

Renkorv

Gravad och rökt lax

Coscossallad med bla mynta i

potatissallad (fransk) med grönsaker och lite frukt i och vinegrettdressing

brocollipaj och skinkpaj samt potatisgratäng (det enda som var varmt på bordet)

goda ostar och kex

Guacamole

massor av andra goda dipper

nån sallad och fruktsalsor

hembakt vitt bröd (i hjärtformer)

var säkert massor mer, men jag minns inte. kanske kan jag lägga in någto foto på det hela när jag väl får se fotona! :)

CarolineJ
5/30/08, 6:17 AM
#3

herregud varför har jag inte tänkt på ost haha. ostbricka måste ju gå.

tar gärna emot fler tips :o)

Solaika
6/2/08, 8:41 PM
#4

Hm.. vet att min lillasyster ska ha lite plock på studenten på torsdag. Dom har pratat om minipiråger, minipajer, kycklingsaté, kallskuret i olika varianter.. kan återkomma efter helgen när jag vet vad det bjöds på :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

CarolineJ
6/2/08, 10:40 PM
#5

#4 ja va kul!

har skrivit upp minpaj och miniprog :o)

Solaika
6/3/08, 1:40 AM
#6

Ja, det tycker jag låter jättegott faktiskt. Hoppas dom gör goda smaker på dem bara :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Annons:
KickanLilja
6/11/08, 3:38 PM
#7

På mosdag gjorde mamma minipajer med bland annat räkor, svamp och kyckling (man kan ju ha i vegeteriska saker med). Sen brukar min syster göra matmuffins (smakar ungefär som sconsdeg i muffinsformar) med soltorkade tomater eller parmaskinka eller någon stark ost, jättegott!

CarolineJ
6/11/08, 3:49 PM
#8

oooh sånna matmuffins låter verkligen gott. kan man ju även göra till vardags liksom.

Har du nåt recept till dom?

KickanLilja
6/11/08, 4:12 PM
#9

#8 Vet att syrran brukar göra dem och ha med sig på picknicken med barnen, det är perfekt! Ska se om jag hittar ett recept på dem!

KickanLilja
6/11/08, 4:13 PM
#10

http://www.recepten.se/recept/matmuffins_salami.html Jag tror att det är dem här hon brukar göra, fast hon gör dem i bullformar

CarolineJ
6/11/08, 4:39 PM
#11

Tack! :o)

Solaika
6/11/08, 10:43 PM
#12

Mamma och syrran hade gjort jättegoda pizzabullar till studenten. Som vanliga kanelbullar egentligen.. fast med pizzadeg, tomatsås och så hade dom skinka och ost i. Men man kan ju fylla med det man vill :)

Sen hade de gjort massa olika sallader. Två sorters potatissallad, två olika grönsallader och så en jordgubbssallad.

Vad hade de mer.. Ostbricka då.. kex och bröd av olika slag. Pappas berömda hönökakor i miniformat bland annat. Minipajjer av olika sort. Ost o skinka, köttfärs, vegetariska.. Hmm.. dressingar då såklart.. hemgjorda köttbullar. Kallskuret. Typ skinka, rostbiff, nån korv har jag för mig. Va säkert nåt mer.. men jag kommer inte på just nu..

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Upp till toppen
Annons: