Annons:
Etikettmusik
Läst 5078 ggr
Hanasa
2/25/08, 4:18 PM

Solosång!

Vill ha tips på solosång i kyrkan. Har fått höra att "det vackraste" är vanligt som solosång, men vill inte ha den. Förslag?

Annons:
Pernilla
2/25/08, 4:50 PM
#1

Hur vore det med Real Groups "Ett Liv"? Den är så ljuvlig. Har ni annars någon låt som betyder något speciellt för er?

(Själv skulle jag viöja ha ett rockband som spelade Olle Ljungströms "Apan som liknar dig" som utgångsmarsch. Det ni.Glad)

CarolineJ
2/25/08, 8:53 PM
#2

Jag sjöng på mina systrars pappas bröllop och dom önskade låt, Marie Fredrikssons "Tro"

Är det till ditt bröllop så att någon annan ska sjunga eller är det du som ska sjunga på någons bröllop?

Andra vackra låtar kan vara till exempel Heaven med Bryan Adams, Daniel Debingfield har gjort två fina ballader, bara för det kommer jag inte ihåg vad dom heter men han har inte släppt så många skivor så det kan inte vara så svårt att hitta.

Går man in på cdon's download så kan man provlyssna på en massa låtar.

EmmaG
2/26/08, 4:00 PM
#3

Välj något som passar er!!

Vi hade från början tänkt att makens bägge systrar skulle ha sjungt Im a beliver av The Monkees (ni vet den som sjungs i slutet av Shrek)
Tyvärr gick det inte att genomföra av flera anledningar så vi hade ingen sång utöver de obligatoriska lovsångerna

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Hanasa
2/27/08, 12:32 PM
#4

Slog på google och fick fram "för kärlekens skull". Åh, jag älskar den låten! Den blir det nog tror jag!

En annan fråga - kan man sjunga på sitt eget bröllop? Vill att min syster ska sjunga egentligen, MEN jag vet inte om hon vill. Tror inte att jag klarar det för jag är så jävla känslig jämt och tårarna kommer spruta på mig, men det vore häftigt att prova. :-D

AusaBausa
2/27/08, 1:40 PM
#5

#4 min kusin sjung på sitt egna bröllop! JÄTTE fint men fattar inte hur hon klarade det!!!

CarolineJ
2/27/08, 3:26 PM
#6

At your own risk hehe. Det blir säker väldigt vackert men personligen hade jag aldrig klarat av att sjunga på mitt eget bröllop. Med gråten i halsen hade jag låtit som en höna haha

Annons:
AlbaStiffler
2/28/08, 1:47 PM
#7

min kusin och hans kompis kommer spela guitarr och sjunga Kiss sång "I was made for loving you baby" samt Metallicas "Nothing else matters". De har gjort om den mågot så att de passar i en kyrka och inte låter lika rockiga. Ascoolt blir det iaf! :)

lisette
2/28/08, 7:44 PM
#8

bryan adams when you love someone.

har bett en kompis till oss lära sig dne på gitarr o spela/sjunga om vi skulle gifta oss.

Pernilla
2/28/08, 9:46 PM
#9

#7 oooh, coolt. :)

QC__
2/29/08, 2:14 PM
#10

"Shania Twain - From This Moment On" är som gjort att sjunga på bröllop. Mer romantiskt får man leta efter.
Lyssna här:
http://www.youtube.com/watch?v=y8qj2MzIlJw

Upp till toppen
Annons: