Annons:
Etikettfilm-foto
Läst 5054 ggr
CarolineJ
2008-03-27 15:50

Vad kostar fotografen?

Vi har en nära vän som är fotograf men vi har nu fått veta att han eventuellt flyttar till USA innan vi gifter oss.

Vi är såklart jätteglad för honom och det första vi sa var ju inte - Men vårt bröllop då! haha

Men nu tänkte jag att jag kanske borde kolla på lite priser.

Vad betala ni och vad fick ni för det?

Annons:
EmmaG
2008-03-27 22:34
#1

Det beror ju helt på vem du anlitar!
En proffsfotograf som har det som yrke eller en duktig privatperson?
Vi anlitade Isak (sajtvärd foto ifokus) Vi var hans första bröllop & fick betala 2 400kr _(då även för hans resa hit & hem eftersom han bor en bra bit bort)

_Han fotade våra bröllopsbilder vid en ruin, under vigseln samt alla våra gäster

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

lisette
2008-04-03 23:37
#2

jag har faktiskt frågat en bekant (dotter till en arbetskamrat) om hon vill fotografera. hon är superduktig…

summan, vet jag inte än.

bebbe
2008-04-05 14:33
#3

#1 kan vi få se lite foton ?

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

EmmaG
2008-04-05 14:36
#4

Visst!
Klicka på fotoalbum till vänster, och bläddra neråt. Det står när fotografens bilder tar vid.
http://petrusochemma.weddingannouncer.com/

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

bebbe
2008-04-05 21:55
#5

Jättefina bilder, man kan verkligen säga att ni har äktenskapstycke, ni är så lika att man kan tro ni är syskon.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

EmmaG
2008-04-07 13:33
#6

#5 Huvva! Syskon!? Haha..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
Isak
2008-04-08 23:05
#7

#0 Jag instämmer faktiskt med Emma i #1. Man får lite vad man betalar för. Viktigast är nog ändå att man känner att man får bra kontakt mellan varandra. Det kan bli väldigt stressigt och rörigt och tajt med schema.

Lät visst lite luddigt, men kanske va lite svar på frågan.

Vänliga hälsningar

Alexander Isaksson

FerretCrow
2009-06-10 22:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

http://www.kulturelle-anton.se/index.html denna kille använde sig min mamma av. tror hon fick ett paketpris på 4-5000 tusen och då fick hon en dvd film från kappellet och festen. och han tog 3000digitala bilder och sedan tog han 2 stycken rullar som dom fick framkalla. och det blev kanon fina bilder verkligen. och han är hur trevlig som hellst och kommer på super bra ideer till annorlunda foton.

detta tog han på mig men huvudpersonen är ju såklart brudparet =)

ClarasMamma
2009-06-12 13:21
#9

våran fotograf vi tar kostar oss 3000kr då är hon med hela morgonen och fotar när jag gör mej i åning sedan under hela vigslen och efter vigslen och tar foton.. vi kommer få en cd med alla bilder när hon är klar.. tycker det är ett bra pris och då tar hon hur mkt bilder vi vill… va har sakt att hon ska stå och fota alla parvis när dom går in i kyrkan och sedan ska alla få en bli på oss och en bild på dom själva när vi skickar ut tackkorten…

Ta till vara på alla nära och kära du vet aldrig när dom lämnar denna jord <3

http://pysselgummsan.blogg.se/

Flodins
2009-06-13 13:24
#10

Vad dyrt det är med fotograf till ett bröllop. Själv tar jag 500kr för en hel dag, men det kanske är lite lite om man jämför med alla andra. Vet inte vad jag ska ta för pris. Den 11 Juli har jag blivit bokad som fotograf till ett bröllop. Men jag tar nog 500kr ändå, för jag är bara barn :)

FerretCrow
2009-06-13 14:47
#11

#10 det beror ju på om du gör det som en hobby eller som företag. och mamma fick ett bra pris eftersom hon får en dvd film på allt som är 4timmar lång och över 3000 bilder. och denna kille hade även två anställda med sig och hade att gäng olika kamrer att fota med även att filma med.

Upp till toppen
Annons: