Annons:
Etikettegna-erfarenheter
Läst 1717 ggr
Mimsivimsi
2/24/08, 1:04 PM

bröllopsvideo

Hur gör ni med videofilmning av ert bröllop? Låter ni någon utomstående filma, anlitar ni någon eller låter ni någon ni känner filma det hela?
Hur ser er budget ut, hur mycket lägger ni på foto/video? Vad är max-gränsen till hur mycket ni skulle betala för en bröllopsvideo?

Annons:
AusaBausa
2/24/08, 1:19 PM
#1

vi lät min svåger filma bröllopet och sen var det ngr fler som filmade självmant och det kostade oss inget!

CarolineJ
2/24/08, 2:23 PM
#2

Vi kommer nog låta två videokameror cirkulera så gästerna själva får film och sen har vi då en vän som är ansvarig för att det blir gjort.

När det gäller bröllopsbilder så har vi en vän som är fotograf så vi kommer nog inte anlita någon.

HannaM
2/24/08, 3:06 PM
#3

filma var det ingen som gjorde men har flera vänner plus familjemdlemmar som är riktigt fotointresserade så vi fick massa väldigt fina bilder

emelyaus
2/25/08, 2:26 PM
#4

Ett hett tips är www.crongvideo.com, de är ganska billiga och man får vad man vill ha för pengarna.
Min syster anlitade dem när hon gifte sig, mycket nöjd med filmen!
Tycker det är bra att anlita en proffessionell filmare då man vet att det blir ordentligt gjort, samt att ingen familjemedlem behöver "offra sig", alla kan då vara med i filmen!

TantAlma
2/25/08, 8:00 PM
#5

Jag hade två st som filmade men, den ena glömde ladda batteriet och den andra hade testat kameran så länge att de spola tillbaka när jag kom in. Så det blev typ slutet bara….

Så jag blev utan…

EmmaG
2/26/08, 3:57 PM
#6

Vi hade ingen som filmade. Dock så filmade både ena svägerskan & svärfar med sina digitalkamerar (utan att vi bett om det) Så vi har iaf löftena & ringväxlingen på film.

Ang. priser på fotograf kan det variera väldigt mycket, dela på vart man bor & vem man väljer att anlita. En proffsfotograf eller kunnig bekant..?
Vi anlitade Isak (värd för foto ifokus) Han fotade under vigseln, porträttbilder på oss + våra gäster. Vi var hans första bröllop & vi betalde 2400 tror jag

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
Mimsivimsi
2/27/08, 2:19 AM
#7

Så betalar man hellre för en stillbildsfotograf och nöjer sig med en släkting som filmar en något skakig video, eller betalar man hellre för en vacker proffessionellt filmad video som man sedan kan ta stillbilder från och låta släktingar ta gratis stillbildsfoton?

Vad prioriterar man?

Jag skulle nog hellre anlita en proffessionell videograf, då har man något att titta på senare och minnas, och man kan även låta videografen ta stillbilder från videon de filmat efteråt.

CarolineJ
2/27/08, 3:24 PM
#8

Jag betalar hellre för stillbilder faktiskt. Men det är kanske för att vi inte har några "skakiga" filmare hehe. Lite uppväxt med stativ haha. Men även om filmerna blivit dåliga så föredrar jag foton.

AlbaStiffler
2/28/08, 1:53 PM
#9

Vi har en fotograf som vi känner som hjälper oss med fotograferingen av oss samt under kyrkan! :) Tur!

TantAlma
3/2/08, 12:36 AM
#10

Såg min svågers bröllop på film förra sommaren, de hade lagt in musik och redigerat. Fast jag antar att det är lite billigare i Marocko en här.

AusaBausa
3/2/08, 6:07 PM
#11

vi la pengarna på en yrkesfotograf då vi har bra filmare i släkten..OCH dåliga, hihi, min mans morbror filmade också (utan vi bett honom) o jösses som det såg ut! Halshuggna huvuden överallt! Hihi!

Upp till toppen
Annons: