Annons:
Etikettmöhippa-svensexa
Läst 2039 ggr
CarolineJ
2008-01-27 17:34

Männens dag

på min möhippa tror jag att det blir en dag på ett spa och en kväll på restaurang och pub.

men vad ska killarna göra. personligen är jag glad för att vi inte har strippklubbar här. Jag har svårt att tänka mig att johannes och hans polare vill spendera en dag på ett spa haha

och jag gillar inte det här med "sista dagen som ungkarl" för min fästman har inte varit ungkarl på fem år och om han skulle bete sig som en ungkarl på sin svensexa så… ja då blir det lite till bröllop hehe.

men vad tycker ni?

Annons:
Johannes
2008-01-29 22:42
#1

Menar du typ ett strippspa? hehe

CarolineJ
2008-01-29 23:05
#2

du är rolig älskling

TantAlma
2008-02-10 16:29
#3

Nu behöver man ju inte vara på stippklubb för att få tag på en strippa eller  stripptör ;-) Så det beror nog på vad han har för kompisar ;-) du får tukta dem lite innan *S*.

Se till att det inte blir möhippa svensexa kvällen före bröllopet om det serveras alkohol, för det är ingen höjdare för någon av er om ni är bakfulla. ..

Man mår ganska illa i alla fall av att vara nervös. Ni vill ju njuta av den här dagen!!!

CarolineJ
2008-02-10 16:45
#4

oohh ja dom ska tuktas hehe

AusaBausa
2008-02-10 21:59
#5

mannens kompisar tog m honom på fotbollsgolf, laserdome middag o sen baren..

Theon
2009-05-04 16:14
#6

Jag tycker inte heller att svensexan ska gå ut på att supa ner sig och glo på brudar som tar av sig kläderna… Förstör inte det bara? Både för brudgummen och bruden och för alla andra killar vars flickvänner får höra vad han gjort med strippan… Är jag dum som tycker så? Eller finns det fler?

Annons:
jensan82
2010-02-23 14:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag måste bara dela med mig av vår möhippa som vi anordnade för min syster under sensommaren -09.

Vi startade dagen med att kidnappa henne, sätta på henne en ögonbindel och ta oss till Centralbadet (www.centralbadet.se)

Väl där så åt vi en riktigt god champagnefrukost, det var bara jag och hennes 4 närmsta vänner som var med än så länge. (tror att hon kände lite besvikelse över att inte fler personer skulle delta i hennes möhippa, men hon visste inte vad som väntade ;o)

Efter en härlig frukost och 2 timmars tjejsnack drog vi till Humlegården, där väntade ett aktivitetsbolag (www.stadsuppdraget.se) som hade ställt upp en stor eventstation med förfriskningar, vin, cider mm.. Här anslöt också de resterande 10 personerna som skulle vara med på Möhippan. Detta vart förstås en väldigt trevlig surprise för min syster!

När alla anslutit delade instruktörerna från Stadsuppdraget upp oss i 3 olika lag, varje lag fick en väska som innehöll Digitalkamera, Walkie-Talkies, Kartor och en jättebunt med numrerade kuvert som innehöll alla dessa uppdrag som vi skulle utföra på olika platser inne i stan. Starten gick och vi hade nu 75 minuter på oss att utföra så många uppdrag som möjligt för att få ihop poäng. Under hela aktiviteten så hade vi kontakt med de andra lagen samt instruktörerna via våra radioapparater, där tjivades det en hel del mellan lagen, nån berättade en gammal sexstory om bruden osv.. :) Dessutom så ropade instruktörerna ut Bonusuppdrag då och då som gav exta mkt poäng om man lyckades med dessa..
Alla uppdrag gjordes med glimten i ögat och bidrog till mycket skratt i de olika lagen.

Vid återsamlingen hade eventpersonalen förberett med ett var sitt glas mousserande till samtliga "törstiga" återvändande deltagare..

Prisutdelning hölls i samband med att ett bildspel visades på en skärm i bakgrunden där man såg alla bilder som de olika lagen tagit, priser delades ut för mest poäng, dagens våghals mm.. Sammanfattat så var det en väldigt rolig aktivitet som verkligen passade för en möhippa då det var lite crazy och mycket humor!

Efter detta var aktiviteten slut och vi tackade för oss för att fortsätta vidare hem till en av tjejerna, här väntade mat från en cateringfirma (www.carotte.se) Supergod mat gjord enbart på ekologiska råvaror.

Lunchen följdes av en hel del vindrickande och tjejsnack på balkongen för att sedan dra vidare hela gänget ut på stan.

Vi valde att börja på EAST där några senare åt middag också.. De flesta av oss hade dock fått i oss så mycket bubbel att magen var helt full :)

Efter EAST drog vi vidare till Grodan, här dracks det HOTSHOT för hela slanten och när vi hade tömt baren på Galliano gick vi till Solidaritet där vi körde All in för resten av kvällen!!

Avslutningsvis kan jag säga att syrran var supernöjd och fällde en tår morgonen efter när hon tackade oss alla för världens bästa möhippa!! :) 

(bifogar en bild från ett av våra uppdrag på Stadsuppdraget där vi skulle hitta en fontän och posera med ett ben i vattnet och det andra i luften, syrran längs till vänster)

Kram

Upp till toppen
Annons: