Annons:
Etikettmöhippa-svensexa
Läst 2967 ggr
takykardi
2014-06-09 14:05

Mösexa/Svenhippa

Jag försöker ordna en liten "fest" där både den blivande bruden och brudgummen kommer att vara med. Dom kommer inte att ha nån egen möhippa eller svensexa. Jag hade tänkt göra en liten "bana" med några punkter och en uppgift/punkt.

Hade tänkt att ha Twister som lite "övning" inför bröllopsnatten, men vet inte om det kommer funka då brudgummen inte kan använda sin ena arm just nu! Andra saker jag tänkt ha är att brudgummen ska sminka sin brud, och hon kanske får försöka knyta en slips på honom. Så tänkte jag också att dom får måla porträtt av varandra, som jag sen kan rama in och ställa fram på bröllopet. :)

Men jag vill gärna ha lite tips på lekar/uppgifter dom kan göra med varandra (eller på varandra 😉).

Annons:
wingren
2014-06-11 14:24
#1

Ååh vad kul det låter! De måste vara glada som har en så uppfinningsrik och entusiastisk vän :)

Frågesport om varandra och/eller om dess partner ex datum de träffades första gången, favortfärg etc. Antingen att gästerna ställer frågorna eller att en och samma ställer dem.

Voodoo-doll, den ena,låt oss säga bruden, tar den andra, brudgummen, och ska använda honom till att göra charader så får gästerna gissa. Exempelvis bruden ska flytta mannens lämmar och gestikulera med hjälp av hans kropp "sex docka -luften går ur" sen när gästerna gissat rätt byter de plats så mannen för och kvinnan är s.k docka.

Vår bebis, bara kul om de planerar barn, ögonbindel på båda, stort papper och antingen om gästerna bestämmer vad som ska målas eller om en "lekledare" gör det. Exempelvis ett papper som är dubbelt så stort som ett A3 kunde vara lagom, så säger gäster/ledare olika saker som ska målas (haka, ögon, mun, arm, hår etc) och brud och brudgum turas om att måla varannan men har hela tiden på sig ögonbindlarna. Resultatet blir en hisknande ful bebis med ögon på magen, näsa i pannan och så vidare :)

takykardi
2014-06-19 06:54
#2

#1 Tack för svar! Det där var bra lekar! :D

mollyt
2014-06-22 16:43
#3

Det låter jätteroligt! 😂

Upp till toppen
Annons: