Annons:
Etikettoff-topic-ot
Läst 1885 ggr
[Förlovad]
2014-06-11 12:11

Kan man falla ner på knä när man förlova sig?

Har kanske en konstig fråga men kan man falla ner på knä när man förlova sig?

Min kille ska göra det nämligen har han bestämt 😉

Annons:
Honestyisdead
2014-06-15 12:55
#1

Om förlovningen ska leda till bröllop. Falla ned på knä gör man när man friar.

PrincessMelpomene
2014-06-17 22:28
#2

Jag tycker att det hör till att man går ner på knä när man friar. Vet dock att mina föräldrar låg i soffan och diskuterade sin framtid tillsammans och bestämde bara där att de skulle gifta sig och jag antar att det var som en "förlovning". Dock låg dem båda ner i sängen.

Sedan åkte dem till Danmark tillsammans efter att dem köpt ringar (de var tillsammans så de fick sådana ringar dem ville ha) och bytte sedan ringar på en finare restaurang. Dock gick han inte ner på knä då heller. Kan tycka att är man ett sådant par eller sådan som person som kanske inte gör sådant så kan jag tycka det är fel att säga att man kanske ska gå ner på knä, för att det är så man gör. Finns väl inga lagar som säger hur man ska göra kan jag tycka 🙂 Så länge man själv känner sig bekväm med det man gör så tycker jag man kan göra det på sitt sätt 😃

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

Honestyisdead
2014-06-17 22:36
#3

Själv ser jag det som överdrivet.  Jag hade bara tyckt det var pinsamt och löjligt om min fästman hade satt sig på knä ;)

PrincessMelpomene
2014-06-17 22:40
#4

Min Bästa väns Sambo köpte en plastring, en sådan för 5 kr i en automat vid ICA, och satte sig ner på knä och frågade "Vill du bli min flickvän?". Hon skrattade mest åt honom och skämde sväl. Men samtidigt tyckte hon det var gulligt xD 

Man är olika 🙂

Some days are just bad days, that's all. You have to experience sadness to know happiness, and I remind myself that not every day is going to be a good day, that's just the way it is!

Honestyisdead
2014-06-17 22:53
#5

Jepp. Smaken är som baken 😂

[Förlovad]
2014-06-17 23:21
#6

Haha ja det är sant tur att killen köpt en äkta ring då ;]

Annons:
mollyt
2014-06-22 11:41
#7

Min fästman(!) gick ner på knä när han friade till mig 6 juni, och vi planerar nu bröllopet den 6 juni 2015 (precis ett år efter att han gick ner på knä). För min sambo var det väldigt viktigt att få gå ner på knä - han ville att det skulle vara på riktigt.

Honestyisdead
2014-06-22 12:02
#8

Frieri på knä är vad jag vet amerikanskt.

Upp till toppen
Annons: