Annons:
Etikettbröllopet
Läst 2385 ggr
powerpuffpinglan
3/5/16, 3:18 PM

Andra syster får bli brudtärna

Känner mig tom just nu. Vet inte vad jag ska tycka eller känna, har en syster som gifter sig i år, eftersom jag egentligen skulle följt min dröm och studerat utomlands då så var tanken att jag inte skulle vara tärna. Dessa planer gick i kras mindre än 2v efter att systers sambo friade. Enda anledningen till att jag inte tillfrågades som tärna var för att jag skulle dit, alla mina syskon visste om att planerna var obestämda och direkt fick de veta när de gick i kras. Men jag ska nu än heller inte vara tärna tydligen, däremot ska vår andra syster, 2 kusiner vara tärnor. Jag blir bara så ledsen, hade kunnat strida mot utlandsstudierna eftersom anledningen till att de gick i kras var villkorsbrott från deras sida. Hade enkelt kunnat fått åka ändå. Men valde o skjuta på det ett år för att närvara vid deras bröllop, eftersom jag väntat på att han ska fria i 8 år (!!!) Känner mig så ledsen eftersom systrarna + kusinerna ofta hittar på saker utan att fråga om jag vill följa med, middagar, födelsedagsfiranden, spelkvällar etc trots att vi alla har bra kontakt. Känns som att jag istället för att få sitta o vara lite ledsen över att gång på gång bli exkluderad o sen få se bilder på instagram, Facebook o bilder skickade till snapchat så kommer jag få sitta där i kyrkan o på middagen o bara känna mig ännu mer exkluderad.. Jag vet inte vad jag ska göra, en del av mig vill inte ens gå på bröllopet eftersom jag lär bryta ihop där. Känner att jag glöms alltid bort, om någon av systrarna + kusinerna mår dåligt så är alla där på några minuter medans om jag mår dåligt, vilket jag sällan gör men som nu när jag nyligen diagnostiserades med en kronisk sjukdom så får man bara höra att de inte har tid o prata på sms/telefon, har varit nära ett par gånger att ge upp på allt - känner inombords att ingen ändå skulle reagera på om jag faktiskt gjorde de. Är det någon som valt att exkludera en syster/bror som tärnas/best man men behållt den/de andra? Varför?

Annons:
Upp till toppen
Annons: