Annons:
Etikettegna-erfarenheter
Läst 1550 ggr
Silent_Hill
2016-08-18 21:02

Hur förlovade ni er?

Hur gick er förlovning till? Bestämde ni långt innan när ni skulle förlova er eller kom det spontant? Blev det något frieri? Firade ni på något speciellt sätt?

Berätta allt! 😃

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Annons:
Anna
2016-08-18 21:13
#1

Vi förlovade oss i vintras. Min pojkvän (eller ja, fästman 😍) är amerikan och friade därför på amerikanskt vis. Vi hade varit tillsammans i 5 år och hade pratat om att förlova oss/gifta oss i flera år, men hade inte bestämt någonting. En dag drog han med mig ut på en promenad här hemma i Sverige (han var på besök från Los Angeles där han annars bor) och övertalade mig att ta med kameran trots att det var svinkallt och massor med snö ute. Jag anade trots det ingenting! Vi gick ner till en liten sjö här i närheten, ställde upp kameran och skulle ta lite söta bilder ihop ute på bryggan. Till slut gick han plötsligt ner på knä, höll fram ringen och frågade om jag ville gifta mig med honom. Samtidigt tog kameran (på stativet) ungefär 10 bilder med självutlösare så hela förloppet förevigades haha. Det var jättefint. Vi planerar att gifta oss 2017 eller 2018. :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[TanatosNyx]
2016-08-18 21:14
#2

Vi planerade förlovningen i förväg, sedan åkte vi upp på ett berg och maken gick ner på knä på utsiktsplatsen där så vi hade utsikt över hela stan 😍
Vi åt lite extra gott hemma som firande.

Silent_Hill
2016-08-18 21:42
#3

#1 Åh, så fint det lät och ett extra plus att ni fick det förevigat med. Det blir ett fint minne att se tillbaka till Glad Roligt med fler som planerar bröllop Tummen upp

#2 Både planering och frieri i ett. Då är det som gjort att bli lyckat Skrattar

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

[TanatosNyx]
2016-08-18 21:53
#4

😃

Åsa S
2016-08-18 22:09
#5

Min man friade en vanlig vardag då vi åt middag det var väldigt spontant och vi hade bara varit ihop i 3mån. Vi gifte oss 8mån senare.

Velinga1984
2016-08-19 09:02
#6

Vi planerade vårt andra gemensamma barn, så vi kom överens om att vi vill gifta oss så småningom. Dagarna innan jag plussade så provade vi ut ringar och vi bestämde att vi skulle förlova oss 31/7 , samma datum som la grunden för vårt förhållande 5 år tidigare.  På det aktuella datumet så kräktes jag konstant eftersom jag återigen fått extremt graviditetsillamående så jag låg i sängen framför en fläkt och sambon gav mig ringen på lite avstånd för att inte hindra ifall jag behövde kräkas. Väldigt romantiskt ;)

Annons:
Silent_Hill
2016-08-19 09:38
#7

#5 Det var snabba puckar där 😃

#6 Hahaha, det var något annorlunda men ändå lite romantiskt då ni faktiskt väntade ett litet knyte 😍 Hade ni bestämt annars att göra något speciellt eller tänkte ni ändå förlova er hemma?

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

tlover
2016-08-19 14:40
#8

Vi köpte ringar redan andra året men min vi hade inte förlovat oss än då vi delvis ville att lite mer skulle klaffa (tex hus) och han ville dessutom överraska mig. Så några år senare så frågade han mig just efter att jag städat toan. Först tyckte jag att det var dålig timing att han ville prata med mig just då men efter brydde jag mig inte 😃

l'm back

NatasjaHemby
2016-08-19 18:13
#9

Jag frågade min partner på hans födelsedag. Väldigt oromantiskt, sådär lite i förbifarten, några timmar innan vi skulle ut och äta födelsedagsmiddag. Han blev överlycklig och ville ut och köpa ett par ringar direkt - vilket han också fick 😛

SE*Simbelmynes

[Jennah]
2016-08-20 14:15
#10

Vi har alltid pratat om att gifta oss nån gång, har varit väldigt säkra på varandra redan från början, minns dagen vi blev tillsammans och Simon sms:ade något i stil med "tar det slut är det inte mitt fel i alla fall" vilket var hans sätt att säga att han kommer då aldrig svika eller lämna mig. Jag sa detsamma. Senare samma årgång började vi prata mer om att förlova oss på riktigt och han skrev (vi bodde långt ifrån varandra) typ att "vi är redan förlovade. Du har bara ingen ring ännu". Strax därpå satt vi nånstans i Småland vid en blå ful fontän och sparkade lite med fötterna i luften och pratade om att gå och skaffa den där ringen. Så bad vi om lite pengar av hans morsa och gick och köpte dem för 150 kr styck. De satt på våra fingrar tills dagen vi gifte oss och då var de både spruckna och slitna och min gick knappt att få bort ;) nu ligger de i vitrinskåpet här hemma!

michellemimmi
2016-08-20 15:46
#11

Vi var i Amsterdam på en veganrestaurang som var ett konstgalleri, det var maten som var konsten ;) massa små rätter var det som speglade en del av Amsterdams historia, kocken kom fram och satte sig vid vårt bord och förklarade om varje maträtt! Vi åt och helt plötsligt såg sambon finurlig ut och frågade om jag ville förlova mig! Jag sa ja, sen åt vi "barley" (korn?) med guld på till efterrätt! Hehe! ;D

Hjärta/Mimmi

Niini
2016-08-20 15:51
#12

Jag har skrivit om vår förlovning som en uppsats ^_^ Finns att läsas här: http://niini.blogg.se/2007/october/resultat-och-karlek.html (ids inte kopiera hit då den är rätt lång)

Codswallop
2016-08-20 21:41
#13

Vi satt hemma i soffan, jag frågade om han ville förlova sig. Han svarade "ja" och så beställde jag ringar. Kanske oromantiskt enligt vissa, men för mig var det solklart redan från dag 1 att jag ville spendera mitt liv med honom, så för oss var det ingen big deal alls. :)

Annons:
Velinga1984
2016-08-21 16:35
#14

#7 Det komiska är att vi var inte ens hemma, vi var bortlovade som hundvakt den veckan då hundens ägare var på Cypern. Så förlovningen skedde tom i deras säng. Vi hann aldrig fundera ut exakt vart vi ville förlova oss eftersom jag började kräkas strax efter att ringarna kom i början på juli.

Silent_Hill
2016-08-21 18:19
#15

#14 Jaha, okej, på så sätt 🙂

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Upp till toppen
Annons: