Annons:
Etikettbröllopet
Läst 1280 ggr
Silent_Hill
2016-09-06 09:01

Inbjudningar och OSA

Hur tidigt skickade ni ut inbjudningar till ert bröllop? Körde ni även med save-the-date kort eller endast inbjudningar? Hur lång OSA tid hade ni?

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

Annons:
Åsa S
2016-09-11 16:41
#1

Vi skickade ut ca 3mån innan bröllopet, såg sedan något program med Magdalena Ribbing tror jag det var där hon hävdade att det var 1mån innan man skickar ut inbjudningar men det tycker jag är för kort tid man måste ju ge folk chans att ex. ändra om på jobbet ifall man kanske jobbar den dagen då har man gott om tid ändra i sitt jobbschema etc. +Ge folk tid shoppa ev. kläder de vill ha mm.

Sarafiaklara
2016-09-12 15:01
#2

Vi kommer nog att skicka ut ännu tidigare, kanske t.o.m ett halvår innan. Eftersom det är i mitten av juli tänker jag att folk hinner planera in semesterresor annars. En månad innan har ju alla bokat in vad de ska göra på semestern.

Velinga1984
2016-10-12 12:50
#3

Vi gifter oss i augusti nästa år och kommer skicka ut efter nyår just med tanke på att bröllopet sker i de flestas semestertider. De ska kunna få möjlighet att boka om sina planer om de vill kunna komma till oss.

OlgaMaria
2016-10-12 13:06
#4

En månad innan låter helt absurt. Är det inte snarare så att OSA ska vara typ en månad innan? Vi skickade ut ca ett halvår innan, OSA var en månad innan har jag för mig. Sen kan det ju ändå hända att man får väldigt sena avbokningar pga sjukdom/förlossning t ex men man behöver ju veta ganska så exakt typ en månad innan tycker jag. En fråga jag har - har precis fått en save the date inbjudan till ett bröllop i augusti nästa år. På inbjudan står det "Free Cake". Är det ett roligt uttryck eller betyder det att de inte kommer bjuda på middag? Har aldrig hört det förut men de som gifter sig är inte från Sverige så det kanske är något uttryck som är vanligt där de kommer ifrån?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Elsa
2016-10-17 21:00
#5

Vi skickade ut 5 månader innan, hade OSA en månad innan bröllopet. Fick typ 5 avhopp samma dag.


jackiejohn
2016-10-18 11:50
#6

Vi skickade ut 5-6månader innan, vi har många som jobbar helger och har oregelbundna arbetstider och då vi gifte oss på pingstafton ville vi ge gästerna chansen att söka ledig/planera i god tid. OSA var 1 månad innan bröllopet med hänsyn till catering firman bl.a.

Annons:
Upp till toppen
Annons: