Annons:
Etikettklädsel-skor
Läst 1703 ggr
[Devya]
2017-01-31 15:09

Klänningen är införskaffad

Jag är så lättad just nu. Jag har köpt klänningen jag ska ha på mig i juli. Det är dock en cocktail klänning men jag bryr mig inte, det här känns så mycket bättre än alla de andra hemska bröllopsklänningar jag har testat! Ok, de har varit vackra och fina men de har varit för överväldigande. Det är liksom inte jag.

Nu kanske min sambo helst av allt skulle velat ha se mig i en jättestor ballgown bröllopsklänning men han var glad att se hur nöjd jag var. 

Finns det andra som har valt att ha på sig en helt vanlig vit klänning?

Det här är för övrigt klänningen:

https://www.peek-cloppenburg.de/swing/damen-cocktailkleid-aus-floraler-spitze-offwhite-9626814_10/

Annons:
vendelay
2017-01-31 15:32
#1

Vilken fin klänning! Din sambo, eller blivande make kanske jag ska säga!, kommer att tycka att du är vackrast i världen oavsett vad du har på dig 🙂

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Fransu
2017-01-31 15:33
#2

Vilken vacker klänning! 🙂

Jag gifte mig i en "riktig" brudklänning, med släp och allt. Väldigt obekväm med korsettliv. Visst, klänningen var jättefin, men jag kände mig utklädd. Hade jag fått göra om hade jag valt en klänning jag trivdes i och som kändes som "jag" istället.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Devya]
2017-01-31 15:44
#3

#1 Tack! Vi får hoppas det!Jag tänkte eventuellt gå till en hårfrisör och få en vacker håruppsättning som kompensation. Vill ha något lite extra då min klänning är ganska simpel.

Vet ej hur jag gör med skorna. Ska jag låta dem vara väldigt simpla eller ska jag blinga till det lite? Några ideér kanske? :)

#2 Tack! Jag tycker att den är riktigt ljuvlig och otroligt bekväm, som  tur är.

Jag förstår precis vad du menar. Jag prövade olika bröllopsklänningar där tidigare och visst var de vackra och helt magnifika men det kändes lite för mycket för mig. Jag tror du beskriver det jag kände helt perfekt - utklädd! :)

Åtminstone fick ni väl väldigt vackra bröllopsfoton? Jag är en aningen rädd för att våra foton kommer inte att se särskilt "bröllopsaktiga" ut med tanke på min klänning. Det är min enda rädsla just nu!

Fransu
2017-01-31 16:34
#4

#3 Vi har inga bröllopsfoton framme - det säger väl allt. Varken jag eller min man gillar att vara med på bild. Vi kände oss båda väldigt obekväma (och det syns verkligen på bilderna) och fotografen var stressad och det kändes som om hon inte gillade oss alls. Hon snackade hellre i sin telefon och bestämde planer med vänner. Så bröllopsfotona har vi gömt undan. Lite sorgligt när man tänker på det, men ingen av oss blir glada av att se bilderna.

Nästa år firar vi 10 år som gifta. Vi funderade på att hitta en fotograf vi gillar och klä upp oss och ta nya bilder som vi kan ha framme istället. Men bestämde alldeles nyligen att eftersom vi verkligen inte gillar att bli fotade så struntar vi nog i det.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

[Devya]
2017-01-31 16:39
#5

#4 Nämen, vad tråkigt att det blev så.

Jag skulle dock föreslå att ni  själva tar bilder och se vilka som blir bra och som ni tycker om. Sen kan ni printa ut dem och lägga upp dem där hemma. 

Vi ska ha en vän som fotograferar oss. På  det viset blir det ju också ganska avslappnat och skönt.

Fransu
2017-01-31 17:09
#6

#5 Låter smart med en vän som fotograf. Det kommer bli jättebra. I din fina klänning och allt. Gillar den verkligen!

Ska prata med min man om ditt tips. Hade ju ändå varit kul att ha något fint foto på oss här hemma.

"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."

Annons:
Sarafiaklara
2017-01-31 17:09
#7

Jag ska inte heller ha en "traditionell" bröllopsklänning utan kommer antingen att ha den här: http://www.chichiclothing.com/products/Chi-Chi-Simone-Dress.html eller den här i en vitare variant: http://www.lindybop.co.uk/dresses-c1/prom-formal-c18/ophelia-gold-swing-dress-p273 Båda är införskaffade (fördelen med att köpa en billig klänning och dessutom få tag på den på rea) så allt beror på om jag kommer i den första till bröllopet, som tur var sitter den andra som ett smäck :) Och din klänning ser jättefin ut Devya!

Gaara
2017-02-01 18:51
#8

Superfin klänning Devya! :) Det är ju ett par år kvar tills det är min tur. Så vi får se vad det slutar med. Lär i alla fall bli en relativt kort klänning i pastell-lila. Har jag tur så kan en gammal vän till mig sy precis vad jag önskar mig. Men vill inte fråga nu när det fortfarande är ca 3 och ett halvt år kvar. XD 

Här har ni en länk till en bild på hur jag vill att underdelen av klänningen ska se ut. (fast min klänning ska som sagt vara pastell-lila) Och vet ännu inte hur jag vill att överdelen av klänningen ska se ut. Men det löser sig. :)

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/0a/1d/23/0a1d23bb6ee4e2d95940af7495a20a7a.jpg

[Devya]
2017-02-06 15:57
#9

#6 Tack tack:)

Hoppas att ni hittar en fin lösning. Det är verkligen roligt att ha bilder framme. Vi själva har en massa fina bilder här hemma och det känns jättemysigt. 

#7 Ja det var ju inte heller en särskilt traditionell klänning, hihi. Men fina är de. Jag måste säga att jag gillar nr 2 allra mest. Jättefin klänning!

Tack, jag tycker också att den är fin. :)

#8 Tackar. :) 

Ahh, den där klänningen är jättevacker. Jag hoppas att din vän kan sy den åt dig! Det skulle ju vara super. :)

Jag och ett par vänner snackade om den här den här klänningen. De tyckte att den var jättefin men då kom ju det där lilla orosmomentet, tänk om någon annan kommer till festen med en simpel vit klänning? Det är ju inte riktigt acceptabelt men det händer ju ibland,tyvärr….

Så nu sitter jag och funderar på om jag borde skaffa en såkallad overskirt/detachable wedding skirt.

Sarafiaklara
2017-02-06 18:06
#10

#9 Har ni skickat inbjudan? Annars kan ni ju skriva in vid dresscode att gästerna bör undvika vita klänningar.

Akatand
2017-03-06 18:43
#11

Den var jättefin!

Aleya
2017-03-07 13:11
#12

Vad vackra klänningar. 😍 ni kommer bli så fina

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Devya]
2017-03-07 13:22
#13

#10 Nej, vi har inte skickat inbjudningarna ännu, men borde få det fixat den här veckan. Vad bör man skriva så det inte låter så fel? 

#11 Tackar. :)

#12 Förhoppningsvis. :D

Annons:
Sarafiaklara
2017-03-07 17:51
#14

#13 Hmmmm..beror ju lite på vad ni kommer att skriva om dresscode i övrigt. Jag skulle antingen skriva något humoristiskt om att de bör undvika vita klänningar för att inte väcka liv i bridezillan eller bara enkelt undanbe att gästerna bär vita klänningar. Men nån annan har säkert bättre koll på hur man kan skriva :)

[Devya]
2017-03-07 17:53
#15

#14 Kommer inte ens att skriva på svenska utan på ett annat språk så det lär väl bli knepigt hur än jag vrider och vänder på saken! :)

OlgaMaria
2017-03-08 19:43
#16

Superfin klänning Devya! Den ser väldigt "brudig" ut trots att den är kort. Kommer du ha slöja?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Devya]
2017-03-09 06:55
#17

#16 Troligtvis inte. Min pojkvän tycker inte om sådant. :)

Meta4
2017-03-23 06:40
#18

Hej tjejer, Jättefina klänningar…jag är imponerad av att ni inte köper klänningar för många tusen kronor. Devya, jag skulle ha en fin håruppsättning med små vita sidenblommor inflätade i håret. Du kommer att bli en underbart vacker brud. Lycka till…

Gaara
2017-04-09 16:14
#19

#18 Jag ser inte meningen i att lägga så mycket pengar på något man bara ska bära en enda gång. :) Man kan ju få en döfin klänning för bara några hundralappar också. :)

[Devya]
2017-04-12 16:50
#20

#18 Tack tack! Min hårfrisör rekommenderade dock inte fake blommor i håret för det ser oftast alltför fake ut men sen igen kommer äkta blommor att vissna ut. Så kanske det blir lite bling bling här och där istället. Får se vad min hårfrisör hittar på.

Men nej, ser ingen vits med att skaffa en dyr klänning. En väninna till mig skaffade en klänning som kostade henne 18 000kr och hävdade att den var billig…Sen skaffade hon pumps som kostade 5000kr och hon har Inga reservskor ifall hennes fötter blir trötta sen på kvällen. Jag tänker försöka hitta bekväma billiga skor och sen ett par ballerina skor som reserv, bara utifall om.

Försöker nog att inte slösa för mycket pengar då det gäller endast en dag. Fin vill man väl vara men det ska väl inte behöva kosta en massa. :)

Annons:
Åsa S
2017-04-24 14:30
#21

Nej man måste inte lägga en massa pengar jag gifte mig i en grön klänning, jag tror den kostade runt 1500kr. Hade en vit brudbukett istället så hela jag gick i grönt och vitt..

jackiejohn
2017-04-26 20:20
#22

Superfin klänning! :) Köpte en "riktigt" brudklänning med korsettliv, pärlbroderier över bysten och släp…mes andra ord hela baletten! Men gav bara 1700kr för den. Måttsydd efter mig, sen hade jag min mors brudslöja till det. Frisören tog 1600kr för hår och smink och skor hittade jag på res för 100-lappen ;) Behöver inte alls vara dyrt, man kan få precis det man vill ha och även komma undan billigt om man lägger manken till och letar/jämnföra och inte är märkes fixerad :) Makens moster fotade oss (hon är fotograf) hon var med mig hela dagen och självklart hela bröllopet igenom så vi har massa fantastiska bilder utöver de klassiska bröllopsfotona. Hoppas du får till all utstyrsel som du önskar och vill ha Devya! :)

[Devya]
2017-04-27 06:42
#23

#22 Tack!

Jag personligen skulle nog ändå inte vilja köpa en riktig bröllopsklänning om jag skulle använda den endast en gång. Skulle kännas lite som slöseri för mig. Jag funderar på att färga min vita klänning efter bröllopet och använda den till ett annat bröllop nästa år. :)Jag är antagligen lite för praktiskt lagd där! :)

Men annars är ju 1700kr ingenting alls för en riktig bröllopsklänning så där gjorde du nog ett kap.  :)

Frisören jag ska till så tar 300kr för en håruppsättning och 300kr för make-up. Ska på en gratis prövning om ett par veckor. Valde att köra på det här då min klänning blev så billig.

Skorna blir nog lätt fixat då de inte behöver vara vita utan kan vara I vilken färg som helst, som tur är! Tycker det fungerar riktigt bra då man har en kort klänning.

Så nej det behöver inte bli dyrt om man inte är kräsen. :)

Gaara
2017-05-01 19:23
#24

#23 Det kan ju bli billigt ÄVEN om man är kräsen. :) Beror ju på vad man vill ha osv. :) Tycker det låter smart av dig att färga klänningen och återanvända den. :) Min kommer ju inte vara vit så vi får se om jag använder den vid andra tillfällen eller om den ändå kommer kännas för bröllopsaktig just för att den kommer fortsätta se ut som den gjorde när jag väl gift mig. :)

mollyt
2017-05-06 09:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#25

Jättefin! Den är ganska lik min bröllopsklänning till stilen, för mig kändes det HELT RÄTT att ha en kortare modell. Var också missnöjd med de klänningar jag hittade i bröllopsbutiker - så jag gick till en skräddare och sydde upp en klänning efter egen design. Ett mycket bra beslut! Hoppas du kommer känna dig fin i din klänning, ett stort grattis till bröllopet!

[Devya]
2017-05-06 11:51
#26

#25 Wow, vilken ursnygg klänning du hade! Tummen upp! Din var nog lite mer bröllopsaktig än min måste jag säga. Jättevackert. :) Söta skor! <3

mollyt
2017-05-06 21:11
#27

#26 åh ❤️ Tack! Jag tycker att våra är lika, det var mycket bröllopsklänning över din klänning tycker jag! Jättefin!

Annons:
Upp till toppen
Annons: