Annons:
Etikettallmän-planering-checklista
Läst 4306 ggr
[Nalaa]
3/7/17, 10:26 AM

Hålla tal till make

Hej! Jag hade först tänkt sjunga på bröllopsfesten men det låter inte bra alltså:-p Därför tänkte jag skriva ett roligt tal till min man! Tips?

Annons:
Sarafiaklara
3/7/17, 11:35 AM
#1

Jag brukar leta efter inspiration på http://offbeatbride.com/ När jag sökte på speech där fick jag upp en massa olika poster från alternativa bröllopslöften till tal och romantiska citat.

[Devya]
3/7/17, 1:25 PM
#2

Åh coolt!Jag trodde att brudparet inte brukade hålla tal… Hmmm, kanske jag borde hålla ett tal. :)

Tror det är bäst att hålla det personligt och inte leta efter roliga saker på nätet. Om det nu bara är möjligt förstås. :) Kanske du kan berätta om något roligt som ni båda har varit med om?

[Nalaa]
3/8/17, 10:18 AM
#3

Jag har börjat skissa lite på ett tal med rim men jag är perfektionist så vi får se hur det går:-p Jag tror att folk kommer skratta åt det, jag säger saker som att han är fast för alltid i relationen och att det inte är ångervecka i den här situationen. Jag tänkte dra upp mina sämre sidor, typ att jag lägger kläder överallt och inte plockar i ordning efter mig, får se hur jag får till det med rimmet bara:-)

[Devya]
3/8/17, 4:06 PM
#4

#3 Skippa rimmet om du känner att det blir framtvingat. :) Det fungerar faktiskt bra att bara hålla ett roligt tal som kan få folk att skratta. :)

jackiejohn
3/8/17, 6:26 PM
#5

Skoj med tal till varandra! Vi hade inget sånt, inte en tanke på det ens.. Men det var så många andra som höll tal/"lekar" så det gick fint ändå :) Mitt tips är att hålla det personligt men ändå inte utlämnande även om det är menat som skämt :)

[Nalaa]
3/8/17, 8:40 PM
#6

Jag brukar skriva med rim, har skrivit många tal och dikter till andra till bröllop och dop och så så det ska nog få bra:-) Men nu har jag ändrat mig - det blir ett tacktal som jag och mannen håller tillsammans för gästerna - med rim givetvis:-)

Annons:
[Ulvarsdotter]
5/11/17, 10:59 AM
#7

Jag var på ett bröllop där det lästes upp meddelanden till brudparet från personer som inte kunde närvara, och ett av dem var på rim till brudgummen och gratulerade honom till hans frus läckra häck och osv - jättekul tal, men alla undrade ju vem som kunde med att skriva ett sådant meddelande. Rimmet avslutades med: "Från din fru" - jättekul verkligen! Och en total överraskning för brudgummen :D

OlgaMaria
5/11/17, 4:46 PM
#8

#7 Haha! Smart och kul!!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: