Annons:
Etikettmöhippa-svensexa
Läst 4023 ggr
Snurpan83
2017-03-23 01:30

Möhippa-kostnad?

Hej :) Är lite nyfiken på vad folk tycker man ska/kan lägga på en möhippa? Eller ni som varit på möhippa- hur mkt pengar la ni per person? Anledningen är att en av mina bästa vänner gifter sig och summan som det snackas om för den möhippa tycker jag är alldeles för dyrt (iaf för min plånbok). Har heller aldrig betalat den summan för tidigare möhippor..

 

Annons:
OlgaMaria
2017-03-23 05:54
#1

Det verkar variera mycket, men om du tycker det är för dyrt så säg det. Kanske är fler som känner som du.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Ulvarsdotter]
2017-03-23 07:39
#2

De tre jag varit på hade en kostnad på ca 500-800kr/person tror jag..

[Ulvarsdotter]
2017-03-23 07:40
#3

Den ena jag skulle på började det snackas om lyxspa och annat, och det motsatte jag mig ihop med flera andra, så då blev det ändrat.

[Devya]
2017-03-23 07:50
#4

Hur mycket pratar vi om egentligen?

Du måste ju bara säga att du inte har sådana pengar om det är för dyrt. Svårare än så ska det väl inte vara, eller?

Fridaaaa
2017-03-23 08:00
#5

Aldrig varit på möhippa men tycker personligen att priser ska anpassas så att alla nära vänner mfl som ska med - ska kunna ha råd. Men är min åsikt.
Vet en som satt och planerade lite inför en väns möhippa, en jag jobbade med, och hon sa då att de tänkte på så det kan passa så många som möjligt i alla fall.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Outlawly]
2017-03-23 09:13
#6

När jag var på möhippa så var vi 7 pers, 6 betalande. Vi la ut ca 600-700 kr, Då var vi på poledance, relaxavdelning på badhuset och sen gick vi och åt på Olearys, Helt okej pris för mig :)

Annons:
Snurpan83
2017-03-23 16:24
#7

Vi snackar minst 1500kr per person, exluskive all dryck under dagen.. verkar oxå bara vara jag som inte har dom pengarna och då är det inte så jäkla lätt och säga till alla gånger. Men jag måste göra det

 

OlgaMaria
2017-03-23 16:33
#8

Säg bara att du inte kan betala så mycket. Ofta kan man skära ner på något eller att några betalar lite mer (de flesta har inga problem med det om man har det bra ställt och man inte vill rucka på upplägget). Sen är det ju inte alls säkert att alla är bekväma med summan - kanske bara ingen vågat säga något än så länge.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Snurpan83
2017-03-23 16:46
#9

Ja, det var det jag oxå tänkte att andra kanske tycker likadant men inte säger nåt.. Vet ju att bruden hellre vill att alla ska kunna vara med än att folk får hoppa av för att det blir för dyrt. Har varit med om möhippor tidigare där det kostat runt 500-800kr per person (som ni andra oxå har skrivit) det är ju ett mer rimligt pris.

 

Fridaaaa
2017-03-23 17:08
#10

#7 Låter väldigt mycket. INte alla som har råd med så pass stor summa tyvärr.
Jag hade sagt ifrån. 

#9 Lägg fram det som argument.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Devya]
2017-03-23 19:15
#11

Oj, hjälp. Det är nog alltför mycket. Nu får de väl nog lugna ner sig och ta ner priset till något mer rimligt. Löjligt mycket pengar måste jag säga.

Säg till asap! Du ska inte gå med på det där. 500-800kr är mera rimligt.

Snurpan83
2017-04-03 00:13
#12

Nu har jag pratat med brudnäbben som har det övergripande ansvaret för möhippa. Hon tyckte dock inte att det var en stor summa :/ men hon var väldigt förstående över att jag inte hade råd. Hon skrev att det är fler som inte kommer vara med hela dagen p g av olika orsaker (vem vet om det är fler som inte har råd eller om det beror på jobb/småbarn etc) och föreslog att jag är med på det "jag har råd med" typ…. så jag får väl vara med och sen säga hej då när jag inte har pengar till och vara med på resten.. vilket känns skit!

 

Sarafiaklara
2017-04-03 20:41
#13

#12 Vad tråkigt. Jag håller med om att det låter dyrt. Som brud skulle jag bli besviken om det planerades en så pass dyr möhippa så att en av mina vänner inte hade råd att vara med. Man vill väl hellre träffa sina vänner än att göra något dyrt.

Annons:
mollyt
2017-05-06 10:20
#14

Jag tycker också att det lät väldigt dyrt.

Tråkigt respons ändå från brudnäbben!

Under min möhippa så var det mer så att fler anslöt sig under dagens gång vilket kändes helt naturligt för mig. Alltså vi var ett gäng som sågs redan på morgonen när jag blev överraskad och sedan droppade det in allt fler under aktiviteterna under dagen. Det kändes bra för mig att det snarare kom fler och inte att några "droppade av". Så om du KAN och du VILL så kan du ju göra så att du ansluter dig halvvägs in och är med på resten av dagen?

Men herregud egentligen… vad ska ni göra för 1500kr/person. Blir väldigt nyfiken!

Snurpan83
2017-05-09 21:55
#15

Visst är det mkt pengar! Nu har faktiskt en person till sagt att hon tycker 1500kr är för dyrt (dock tyckte hon 1000kr var ok, vilket jag tycker fortf är för mkt).

#14  Vi ska ha frukost eller brunch, nån fysisk aktivitet, ev lunch, smyckes-smidning, spa, middag bl a🤔

 

Upp till toppen
Annons: