Annons:
Etikettövrigt
Läst 3095 ggr
[Devya]
4/1/17, 11:11 AM

Dekorationer

Nu har jag beställt en del dekorationer och förhoppningsvis så är allt i skick.

Jag har beställt pom pom blommor som ska hängas upp i taket. De kommer i tre olika storlekar och i tre olika färger 30st i varje färg: Beige, persikofärg och ljus ljus rosa. I samma väva beställde jag även 30st vita papperslyktor. Jag ville ha mera papperslyktor men de var lite för dyra. Pom pom blommorna var däremot väldigt billiga och jag kastade bara ut någon hundralapp för dem. Det skulle kostat lika mycket att göra dem själv så tänkte att det var lika bra att skaffa de som var redan färdiga.

Jag beställde 10st säckvävsdukar (30cmx175cm)  med spets eftersom det ska vara lite "rustic feel". De ser jag väldigt mycket fram emot att få hem.

Som placeringskort valde vi fina  vita"lasercut" hjärtan som man sätter på vinglasen. 100 stycket för 40kr. 

En fin liten annorlunda gästbok har även beställts.

Förhoppningsvis så får vi det som vi vill ha det. Lite liknande till hur det ser ut här (då det gäller pompom blommor och papperslyktorna).

Det är väldigt spännande just nu och jag och min kille är ganska ivriga.

Det enda vi skulle behöva nu är ett par riktiga lyktor. Vi har två stycken här hemma och en kan vi låna från grannen samt två stycken från en vän. Skulle dock vilja ha små vita lyktor att sätta på borden. Ett vid varje bord. Typ sådana här lyktor. Den minsta. Måste se om vi hittar ett par billiga lyktor vid Action butiken här som har en massa smått och gott. Köpte en stor lykta därifrån i vintras men de hade även små. Hoppas bara att de finns kvar för de kostade bara typ 40kr styck.

Jag funderar om det är något jag har glömt ännu. Har någon andra fina idéer på vad jag kan införskaffa i dekorationsväg? Ville ha något med trä men vet inte riktigt vad. Kanske något som kan vara på bordet…. Blommor står lokalen för men vet inte riktigt vad blommor jag ska be om då jag vet inte så mycket om sådant. Vita rosor skulle kanske vara fint eller något som är persikofärgat, eller både och… Några idéer?

Annons:
Sarafiaklara
4/4/17, 12:12 AM
#1

Vita rosor låter jättefint. Blir säkert fint med någon persikofärgad blomma till som tar upp färgerna i pom pom blommorna. För inspiration kan du ju bild-googla 'wedding flower table decoration' då kommer det upp en massa olika alternativ och hittar du en eller flera bilder ni gillar kan du ju ta med och visa bilden för de som ska fixa blommorna. Vi ska nog plocka de flesta blommorna själva (förhoppningsvis med hjälp av familjen) så det kommer nog att bli svettigt ;) Kanske att vi köper lite rosor eller pioner och nåt grönt som eucalyptus.

mollyt
5/6/17, 10:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#2

Vi hade en gäst-tavla (canvas) som alla gäster fick skriva på. Som en gästbok fast den sitter uppe på väggen så vi ser den varje dag. Ett jättefint minne! ❤️ I övrigt hade vi också pom-poms i olika lila nyanser och en del ljuslyktor och massor av udda små vaser (typ snapsglas från loppisar) som var utspridda på borden med blommor i.

[Devya]
7/2/17, 7:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Fima idéer. :) Idag har jag kämpat på med att göra namnkort, hela 80st och alla handgjorda såklart. Efter att ha klipt 80 kort så insåg jag senare att jag var tvungen att göra dem mindre för annars skulle inte spetsbandet räcka till. Ja är ännu inte klar med dem men nästan!

GardenTourist
9/13/17, 1:40 PM
#4

#2 jättefin tavla

#3   snygga namnkort 😃

If the whole world was blind, how many people would you impress?

Upp till toppen
Annons: