Annons:
Etikettövrigt
Läst 843 ggr
Sarafiaklara
4/7/17, 12:07 PM

Mardrömmar om bröllopet

Är det nån annan här inne som drömmer mardrömmar om sitt bröllop? Jag har drömt flera mardrömmar där jag plötsligt upptäckt att jag snart ska gifta mig och att jag inte är klar med nåt. I drömmen hinner jag inte ens duscha eller sminka mig. I natt drömde jag att allt tog sån tid att jag inte fick till nånting bra. I drömmen hann jag inte äta, fixa till mig eller ens byta kläder inför vigseln. Däremot lade jag ner en massa tid på att ställa upp våra begagnade böcker i en bokhylla åt gästerna att ta hem av! Tror drömmarna kommer när jag är stressad över andra saker. Ska lämna in en hemtenta idag så det är säkert orsaken.

Annons:
[Nalaa]
4/7/17, 3:02 PM
#1

Samma här! Drömde liknande som du skriver, att man inte hinner dit och blir sen och inte hinner duscha eller klä om… Det är nig stress!

[Devya]
4/12/17, 4:45 PM
#2

Haha, jag drömde också en "mardröm" för ett par veckor sedan. Men den var inte så farlig. Jag var fixad  men mitt hår var nog inte alls i skick och min "klänning/romper" åkte upp i rumpan på mig hela tiden. I drömmen gick jag lite "with the flow" och brydde mig inte så mycket om håret även om jag var besviken eftersom jag hade haft så pass mycket tid på mig att få allt i ordning.

Drömmen fick mig dock att börja tänka. Jag tänker inte vara så traditionell då det gäller klädsel. I drömmen hade jag dock en alltför kort klänning/romper! I verkligheten har jag ju också en kort klänning men den går till knäna och inte till rumpan som den gjorde i drömmen. Tänker nu också faktiskt skaffa färggranna skor och inte vita! Vill gärna ha neonrosa eller korallfärgade högklackade skor.

OlgaMaria
4/18/17, 12:33 PM
#3

Drömde också sådana stressdrömmar innan bröllopet. Det är ju trots allt väldigt mycket stress kring en sån stor fest så inte konstigt att man drömmer sådana drömmar. Jag har faktiskt drömt liknande sådana drömmar väldigt många gånger efter att jag gifte mig också (nu är det snart 10 år sen). Men jag brukar drömma att vi ska gifta oss igen och jag stressar med alla förberedelserna, och allt skiter sig, men sen kommer jag på att vi är ju faktiskt redan gifta och att vi kan strunta i den där festen och så känns det bra, hehe.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: