Annons:
Etikettmöhippa-svensexa
Läst 1321 ggr
[Devya]
2017-05-16 17:08

Inställd möhippa

Min blivande svägerska erbjöd sig att ordna min möhippa i tron om att jag hade inga vänner, eftersom jag har inte ens bott ett år i det här landet. Hon blev förvånad över att se min lista på de vänner som jag ville skulle komma. Det skulle allt som allt bli 7 tjejer.

Det jag fick höra efteråt fick mig verkligen att tappa lusten så jag ställde in hela grejen.  Hon klagade tydligen en hel del på hur stressigt det var att planera och hon visste inte hur mycket pengar hon kunde be om från mina vänner då vi inte känt varandra länge (vi har inte känt varandra länge men vi är faktiskt riktigt bra vänner redan).  Hon hade tydligen inte heller någon bra fantasi då det kom till att planera sådant här, inte för flera människor åtminstone. Jag fick höra så många klagomål och det enda som jag ville gå och göra var lasertag men hon tyckte inte att det var en bra idé, att vi var för få och det är inget för vemsomhelst osv.

Från att ursprungligen inte ha tänkt mig att ens ha en möhippa, till att få upp hoppet och glädjas över möhippan till att sen stå där och ställa in allt och meddela mina vänner att det inte blir av (de har nämligen väntat i över månad på att hon skulle kontakta dem men inget hade blivit av).

Nu sitter jag här och känner mig så bedrövad men bättre det än att folk ska känna sig stressade till att ordna något bara för min skull. Det tråkiga är ju att jag trodde ju att hon faktiskt ville det här. Hon hade insisterat fast jag hade varit tveksam till det i början. Inte riktigt kul att få falska förhoppningar och först bli glad över att någon faktiskt tyckte att det skulle vara kul att ordna något sådant här för mig, till att sen inse att personen inte alls ville göra det.

Jepp, det känns lite bittert just nu och jag saknar verkligen min bästa vän extra mycket idag. Hon skulle jättegärna velat ha ordnat festen för mig och aldrig i livet att hon skulle klaga om något. Hon är så pass fantastisk och går den där extra lilla milen för min skull. Tyvärr bor hon i ett annat land så då blir det ju inte så lätt.

Det är i sådana här stunder som man verkligen känner sig ensam och oönskad. Visst, jag har min sambo men mina allra viktigaste vänner finns ju inte här.. De som jag skulle göra allt för och vice versa.

Är jag riktigt löjlig som sitter här och är ledsen?

Annons:
Em_
2017-05-16 17:22
#1

Förstår att du känner dig sviken :( Det låter inte som att det var tänkt som en stor överraskning, så du kanske kan bjuda in till en tjejkväll själv nu när du ändå sett fram emot det? Jag tänker att det inte behöver vara så mycket att planera. Kör på lasertag om dina kompisar också tycker det är kul eller vill prova på och sen äter ni något gott efteråt, till exempel.  Att din svägerska tyckte planeringen var övermäktigt behöver ju inte hindra er från att ha en rolig dag :)


[Devya]
2017-05-16 17:31
#2

#1 Sant, jag ska se om jag kan ordna något själv med mina vänner.  :)

Nej, det var ju absolut inget som var tänkt som en överraskning och speciellt inte då hon berättade om allt som hon hade tänkt göra. Då kan jag ju lika gärna planera allt själv. Jag tycker annars att sådant här skulle vara jättekul att planera åt någon annan. Jag brukar ha en massa idéer och tycker om att överraska. Det är ju meningen att det ska vara roligt och om min svägerska inte tycker att det är kul så förstår jag inte ens varför hon ens insisterade på att ordna något. Idioti.

Jag tror jag ska slänga ihop en doodle som jag skickar till mina vänner och kalla det för: It is NOT a bachelorette party!  Eller något annat skoj. Jag ska försöka att inte låta hennes negativitet komma ivägen för annat kul!

Sarafiaklara
2017-05-17 13:32
#3

Så tråkigt att hon tog på sig att planera något hon inte hade lust att planera. Möhippan ska ju vara en kul grej för bruden och om den som planerar tycker att det är jobbigt får den faktiskt klaga inför nån annan än bruden tycker jag (om inte bruden kommer med absurda krav, vilket du verkligen inte verkat göra). Men det låter som en bra idé att du hittar på nåt med dina kompisar trots allt och skiter i gnället från svägerskan.

[Devya]
2017-05-17 15:40
#4

#3 Det är väl det som stör mig mest. Hon var verkligen ivrig och insisterade på att få ordna min möhippa. Och ja, jag skulle föredragit om hon hade ventilerat om stressen med någon annan än mig. Jag vill ju inte höra sådant. =/

Och nej, jag tycker inte alls att jag har haft några absurda krav. Jag ville gärna köra på med lasertag och det var det enda. Jag hade varit nöjd med att bara göra det!

Jag ska snacka med tre av mina vänner idag då de ville gärna prata med mig efter att de hörde att möhippan blev inställd.

mollyt
2017-05-17 20:05
#5

Usch vad tråkigt, jag förstår verkligen att du känner dig besviken och sviken! Det här med att få upp förhoppningarna och sedan att de bara krachar. Ingen annan av de här 7 som kan ta över och anordna något? Du kan ju hinta om att du gärna vill spela lasertag..?

OlgaMaria
2017-05-18 21:52
#6

Jag tycker ändå man kan förstå att din svägerska hade en tanke i huvudet och sen inte var beredd på hur det skulle bli. Hon var pepp på att göra det så som hon hade föreställt sig det hela. Och det tycker jag man kan förstå och det behöver man inte klandra henne för. Sen förstår jag att du blev ledsen av situationen.

Tycker absolut du kan fundera på att ordna något själv. Bara en tjejmiddag med allihop vore ju jättekul och säkert väldigt uppskattat av alla.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: