Bröllop 2020 & 2021
Väldigt lite action här inne, så tänkte att jag testar att starta en tråd där vi som ska gifta oss i år eller nästa år kan diskutera och prata om allt möjligt 😊 Vi kommer troligen(kan bli 2022 med) gifta oss sommaren 2021.
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…

Mitt bästa råd är att inte planera sönder sitt bröllop :)
Vi bestämde oss 6 veckor före och har nu varit gifta i 23 år.
Vi gifter oss den 8 augusti i år på Gotland. Vi förväntade oss inte att någon skulle vilja komma, vi bor nämligen i Skåne och tänkte inte ha något större bröllop än middag (till självkostnadspris), tårta och en kort vigsel. Men än så länge är det 10 som tackat ja, lika många som ska kolla upp ifall de kan och många fler som vi inte hört något av än. Men jag hoppas på att vi inte blir så många i alla fall, vill hellre ha ett intimt bröllop. Vigselförrättaren är bokad, restaurang och vigselplats är preliminärt bokad tills vi vet hur många gäster. Resa och boende bokat. Det blir nog bra det här! 😃 Vi förlovade oss på restaurangen vi ska äta på den 8 augusti 2019, så exakt ett år tidigare.
Vi kommer inte ha jättestort eller massa att planera. Vigsel i min mormor och morfars trädgård ut mot havet, sedan kort (ca 200 m max) promenad bort till restaurangen och det gamla pumphuset i hamnen där vi ska ha middag och fest. Att det är något år fram i tiden handlar mest om att vi har och har haft för mycket annat att göra.
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
Vi hade tänkt gifta oss som tidigast till hösten eller nästa år. Vi har alltid tänkt oss ett litet bröllop. Så gäst listan har legat på 35 gäster. Men nu har vi fått veta att sambons morfar har blivit sjuk. Vi vill båda att han ska vara med. Så nu ska vi försöka få in ett bröllop till sommaren trotts att vi har köksrenovering på gång. Så nu kollar vi på hur vi ska kunna fixa ett pyttelitet bröllop på ett finnt ställe med den närmsta familjen och bästa vännerna bara.
Usch vad trist. Men ni får säkert till ett mysigt och fint bröllop i alla fall. ❤️