Bröllop iFokus

Bröllop

Etikettklädsel-skor
Läst 852 ggr
Keeran
1

Vilken klänning? (gäst)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag ska på bröllop i oktober. Klädkod : kavaj, står inget specifikt för kvinnor. Har hittat 3 klänningar och undrar vilken ni tycker är finast. Jag är åt det mulliga hållet är ganska ljus i hyn, blå-grå ögon och har mörkt hår. Tacksam för svar!

Soligajag1
0

# Den första klänningen , från vänster , tycker jag , svårt när man i te ser klänningen på dig.

HH 🙂

Sindri
2

Svart klänning på bröllop har länge varit tabu, så bäst kolla med brudparet vad de tycker om du vill ha en svart klänning.
https://www.baaam.se/kladsel-pa-brollop-allt-du-behover-veta-som-gast

Zadeira
1

#2 Ingen av klänningarna är svart.

Caeli
0

Tycker att den rosa är finast. Men det är ju svårt att säga vilken som passar just dig bäst!

Keeran
0

Ingen av klänningarna är svarta som #3 skriver. Tyckte själv att det inte kändes passande med svart på ett bröllop 😊 Det lutar mest åt klänning #2 då jag antagligen kommer kunna använda den oftare än den rosa. Klänning #2 fanns först även i en petrolgrön nyans men den tog tyvärr slut. Tack för att ni tagit er tid att svara. 🤗

Molly_N
0

#0 Jag tycker den rosa eller den i mitten

Sindri
0

Oj, den mittersta ser väldigt svart ut i min dator. Alla är fina, men klart du skall välja den du tror du har mest användning för även senare.

Vixxen
1

De är fina alla tre! Viktigt att du trivs i klänningen och känner dig bekväm. I oktober kan det vara skönt att ha en överdel/jacka till klänningen. Då kan du välja nåt ljust till de mörkblå.

[Devya]
0

Den rosa klänningen ser lite för fancy ut och skulle passa mer en 'bridesmaid' och den kan vara knepig att använda igen just för att den verkar vara lite för fin. Jag skulle säga någon av de blåa klänningarna. De är jättefina och man kan lätt använda dem igen. :)

Zadeira
0

Gillar den i mitten bäst.

Keeran
0

Tack för alla svar. 🤗 Beställde klänning idag och det fick bli en vinröd lite enklare klänning. 😊