Bröllop iFokus

Bröllop

Etikettbröllopet
Läst 2434 ggr
lisette
2008-03-02 11:03
0

toastmaster

vem är det som är toastmastern? jag har fått för mig att det är ett syskon till brudparet.

finns det ngr speciella seder för vem det är?

kan bestman vara toastmasterrr?

bebbe
2008-03-02 14:48
0

Ni kan mycket väl ha en nära vän, det behöver abolut inte vara någon släkting. Tänk bara på att välja någon som känner er ganska väl, och är insatt i hur ni vill ha ert bröllop. Det kan t.o.m vara en Toastmadame.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

CarolineJ
2008-03-02 16:34
0

som #1 säger. Ett litet tips från mig är att bjuda hem alla som har någon roll eller ansvarsområde i bröllopet på middag en månad innan för att gå igenom allt. det ska vi göra, på så sett vet alla vad vi vill. för övrigt så blir min styvpappa toastmaster tror jag.

AusaBausa
2008-03-02 18:03
0

min tärna(syster) var toastmadame! Hon var den jag kände skulle göra det precis som vi ville ha det!

I princip vilken som helst kan vara toastmadame/toastmaster o bättre o ta ngn som klarar av det hellre än o känna sig tvingad o ta ngn från släkten bara för att!

EmmaG
2008-03-02 18:31
0

Ta ngn som känner er väl, klarar av press, kan tala inför folk & samordna saker.
Mina bägge systrar va toastmadames tillsammans.

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

linasvovvar
2008-03-07 16:46
0

Min bror va våra toatmaster. Han är en skojig person som bjuder på sig själv och har bra organiseringssinne. Han gjorde ett toppen jobb. Men det ska ju vara någon som är bra på att prata och självklart som dom andra säger bör h*n ju känna er väl.

Liss
2008-03-08 16:26
0

Min sambo var toastmaster OCH bestman på sin brors bröllop. Så de går nog hur bra som helst. Fördel med toastmaster är ju att den ska kunna prata och få igång folket kanske?:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

lisette
2008-03-09 00:06
0

hade velat ha min bror som toastmaster. men det finns en person som är given för uoodraget. min sons gudfar. han hade hittat på en massa tokigheter o hade fått igång hela gänget…

ja det är väl bara att fundera vidare.