presenttips till de som hjälpt till
Skulle vilja ha några snabba tips på bra presenter (små) till de som hjälpt till på vår bröllopsfest. har 3 pers som hjälper till med serverigen som jag känner. Det ska alltså bara vara en liten present på några hundra…

du kan ju titta på min hemsida, om det vore något, man brukar uppskatta något whisky- vin eller snapsglas med sitt namn graverat på.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Vår serveringspersonal fick varsin ljuslykta & en ros som tack.
Andra tackpresenter vi gav bort;
Toastmadames - Armband
Präst & ljud/datakillen - Presentpåse med olika sorters fint godis & kaffe/thé
Svärföräldrar - Fruktfat, samt ska bli bjudna på resturang
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Smycken sitter aldrig fel. till exempel en berlock som ni graverar något i. kostar inte skjortan och blir säkert uppskattat.

ska man ge presenter till folk? trodde man fick… ;)
*suck* känns som om det är en massa att lära sig…
påminner lite om pippi när hon fyllde år o gav presenter till tommy o annika.
jag gav tjejen som sjöng på vårt bröllop och tärnan/toastmadamen vars ett halsband, mkt uppskattat. När jag var tärna fick jag ett champagneglas m ingravering..

Smycken och sånt funkar ju iaf till 2 av dem… den tredje är en kille och blir säkert inte så jätteblad över ett fint halsband… hehehe…
Tack för alla tips ändå, fortsätt gärna tips! :)
En annan fråga, tips på vinst till de som vunnit/förlorat tipsrundan (med frågor om oss)?
Några föreslog att de skulle vinna att de får bjuda ut oss på middag… hahaha, snacka om egovinst…

#6 de som förlorade får hjälpa till att städa dagen efter bröllopet.. ;)

hahaha. Isf behöver vi många förlorare. Får kanske göra svårare frågor. Alla som inte har 100% rätt får städa… *flin*

då slåss alla om att få alla rätt ju så de slipper städa.. =)

*s*
pengaklämma i silver m gravering t kille!

bra idé! :)

Nu har jag inhandlat lite presenter till de som hjälpt till mm. Mest lite roliga saker som inet ska tas så allvarligt.
- Till paret som hjälper till på festen och serverar: ett twisterspel. (vi bjuder dem även på hotellövernattnigen + brunch för 1200kr)
- Till den andra servitrisen som även sminkar mig på morgonen: En proslinssparbössa med 300 spänn i 20 lappar i + en hint om att hon ska använda sparbössan till att spara pengar till sitt eget bröllop (som hon snart vill ha). Även hon får hotellövernattning.
- Vinst till tipsrundan, de som vinner får en varsin Ful fisk (som en gummibad-anka). Lappen på dem lyder "En som känner brudparet såhär bra måste vara en ful fisk". har ett antal av dessa ifall fler vinner…
- Den som förlorar får ett par skämtglasögon, ni vet såna med fjädrar på som bojkar fram och tillbaka med ett par plastögonglober. Dessutom får förloraren ett kort där det står "Du verkar känna brudparet för dåligt och får därför i vinst att lära känna dem bättre på en middag som du bjuder på inom ett år" ungefär.
- En av killarna (som vi känner) som spelar och sjunger i kyrkan får brandy-praliner samt en 500kr (hade en deal på det) + en hotellnatt.
- Toasmadammerna (våra systrar) och övriga som hjälpt till får något fint från bröllopsresan istället. Då kan man köpa något finare i Thailand istället.

jättefina presenter ju!