Bröllop iFokus

Bröllop

Etikettallmän-planering-checklista
Läst 1376 ggr
Telefonkontakt
0

En vecka kvar..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det en vecka kvar till den Stora Dagen. Som vi misstänkte så är vi i sista sekund med allt nästan, men ringarna har vi haft i en månad ialla fall.

Igår så fixade vi pass och betalade resan (Tallin-kryssning) och så letade jag ihjäl mig efter något att ha på överkroppen. Omöjligt att hitta något vitt som inte ser fult ut när man är gravid, men jag hittade ett perfekt linne förutom att det är lite genomskilningt över magen. Hehe, folk får stå ut ;)

Sedan så beställde vi tårta igår.

Vad har vi kvar?

Meddela hur många gäster det blir  när har vi tid med det?

Fixa dricka vi kan inte ens köpa ut alkohol, måste be kompisar!

Jag måste färga håret och löshåret samt sy håret på clips jag måste orka

Storstäda lägenheten

Fixa illervakt? - Han får nog följa med, måste sy kläder åt stackaren.

Planeringar är inget jag eller Andreas är så stora fans av, märks det? Hihi, det går nog bra ialla fall får vi hoppas :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

AlbaStiffler
0

hehe, jäktigt värre. Kom inte ihåg att ta ett djupt andetag då och då och försöka njuta! Be om hjälp med det du kan!

CarolineJ
0

Det kommer säkert gå jättebra! Lite stress hör ju till ;)

Skriv ett litet schema till er själva och checka sedan av det som ni gjort. Ibland går det fortare när man ser framgångarna på papper. Då ser man vad man gör skrivet plus att man slipper ha allt för mycket i huvudet.

Telefonkontakt
0

Idag hade jag tänkt att klippa till håret och sy det på clips - men självklart så skulle nålarna vara spårlöst försvunna :P

Nu har vi meddelat hur många gster det blir också. Och illern kunde inte följa med, så han får stanna hemma och vandalicera hela lägenheten.

Och städa har jag börjat med, jag plockade upp den rena tvätten från påsarna på golvet. Haha, det går i rätt riktning ;)

Telefonkontakt
0

Sådär, nu har jag gjort halva löshåret (klippt och sytt och satt clips) jag fick ont i armarna efter några timmar, ska göra klart idag (färgning på torsdag eller fredag)

Och så har mina ybersöta skor kommit! Men fy vad plastiga och obekväma dock, men skoskav slipper jag nog, men det är värt för de där sötnosarna :)

(jag orkade inte gå upp ur sängen för att fota dem)

lisette
0

fixar du löshåret själv? jisses. jag kan inet ens fläta mitt eget hår.. :D

Telefonkontakt
0

#5 det är bara clips, satte fast i mitt hår en gång hos frisör och det håller inte lika bra.

Jag börjar överväga att hoppa över löshår, för jobbigt att sy :P

Telefonkontakt
0

Här är mina skor jag ska ha. Världens finaste, men ack så plastiga >.<

CarolineJ
0

skorna är väääldigt fina :)

AusaBausa
0

Ja dem var hur snygga som helst!!!

Telefonkontakt
0

Jag älskade de skrona. har velat ha dem i över 1 år, men jag är ganska besviken på komforten, men det märket är inte känt för att vara bekvämt, snarare snygga skor. Aja, vill man bli fin får man lida pin :)

AlbaStiffler
0

Tänk bara på att du kanske ska "lida" hela dagen?

Själv har jag köpt ett par jättefina brudskor, tro det eller ej så är brudskor en helt annan klass än "vanliga" finskor. Mina skor köpte jag på en bröllopsklänningsaffär, tror skorna var Nixa. kostade typ 800 spänn. är vita i siden och skinn. Supersköna vadderad tåspets och fotvänlig ås inni norden, men ändå är det en nätt fins ko, precis som vilken annann som helst. Kan verklgien rekommendera er att titta på riktiga bruskskor när det är dax för er andra här på forumet.

Dessuotm har jag köpt ett par helvita puma-gympadojor som jag kan dra på under utomhusfotograferingen (då det är mars kan det ju vara lerigt/slaskigt) samt på kvällen under dansen… kommer knappt synas under min långa klänning.

Flåt Telefonkontakt om jag snodde din tråd lite om skorna… hehehe. Dina skor var annars skitsnygga. ;)

Telefonkontakt
0

#11 Det är lugnt ;)
Jag är ju van med obekväma skor, hehe, en fördel. Sen så kommer jag inte att springa runt som en galning så det är bra. Om jag hade vetat att de var så stela så hade jag inte köpt dem. men men, inget att göra åt nu :)

AlbaStiffler
0

hehe. Köp såna där inlägg, party feet tror jag de heter. Är små siliconinlägg du lägger längs fram i finskorna. Då får man inte skavsår och ont i fötterna under foten. perfekt för högklackat. :) Skitsköna!!!

Sen rekommenderar jag apotekets tape (brun tape, tror den heter Heloplast eller något sånt) istället för värdelösa Compeed eller liknande. Om man får skavsår på tår eller hälar…

Jag kommer tapea mina fötter i förebyggande syfte… och självklart ha party feet inläggen. :)

AlbaStiffler
0

hehe. Köp såna där inlägg, party feet tror jag de heter. Är små siliconinlägg du lägger längs fram i finskorna. Då får man inte skavsår och ont i fötterna under foten. perfekt för högklackat. :) Skitsköna!!!

Sen rekommenderar jag apotekets tape (brun tape, tror den heter Heloplast eller något sånt) istället för värdelösa Compeed eller liknande. Om man får skavsår på tår eller hälar…

Jag kommer tapea mina fötter i förebyggande syfte… och självklart ha party feet inläggen. :)

Telefonkontakt
0

Jag får inte ont nder fötterna, utan det är ovanpå det skaver emot. Men men, jag kommer nog att sitta ganska still :)

lisette
0

det var idag va?

AusaBausa
0

Ja det måste ju vara, alltså i går!

Hur gick det? Vill höra allt….

Telefonkontakt
0

Nu är vi gifta!

Vigselförättaren sa fel efternamn på mig så jag fick rätta (och då hade hon till och med frågat om allt var rätt innan hon bärjade)

Gick fort så man hann aldrig bli nervös. Festen var trevlig. Bilder kommer sen, när jag har kommit över dem ;)

AusaBausa
0

Haha det gjorde vår prälle också…han sa fel förnamn så jag fick också rätta…han hade tom skrivit fel i vigselbevisen…fick nytt bevis men då stod det fel datum, men det fick va så! Liite snurrig prälle…

väntar spänt på bilder…

OCH:
GRATTIS Fru "telefonkontakt!!!!!

lisette
0

ja grattis. hur känns det att vara fru?

CarolineJ
0

GRATTIS!!!

Telefonkontakt
0

#20 Det känns som vanligt. Haha. Eller, jag har fel ring på fingret (bytte ring helt) ^^

AlbaStiffler
0

Grattis tjejen… :)

AusaBausa
0

Foton?????????

Telefonkontakt
0

#24 det kommer snart ;)

AlbaStiffler
0

Kan du inte berätta lite för oss om hur allt gick. Vad är du mest nöjd med (förutom att du är gift), menar små detaljer? Vad gick fel? Vad hade ni glömt? Vad blev en överraskning? osv osv… lite kul att höra en sammanfattning!