vad ska jag göra?
min blivande tärna frågade mig om jag bestämt mig om färger till bröllopet.
"ööh nej" var mitt svar.
känner lite att jag itne har ett dugg koll på vad som borde göras o funderas över. nu kommer madde, min svägerska/tärna imorgon, så vi kan väl prata om det då antar jag…

Äh, skit i sånt. För min del föll "färgerna" på plats först sista veckan. men jag har lite alla möjliga färger.
Min klänning är champagne-färgad med kaffe-lattebård.
Dukarna är beiga med vit nätduk över (köpt på ikea billigt på löpmeter).
Ljusen är ljusgröna i några olika nyanser samt gråa.
Inbjudningskorten är silver med lila på.
Servetter är grå-mönstrade men med samma lila band om inbjudningskorten.
Häftena på middagen och kyrkan är lila papper med guld på.
Blommor på borden kommer antagligen vara lila blåklockeliknande blommor.
"Placeringskorten" är flata stenar med målade namn på och guld-lack på.
min bukett går i lila åxå.
Så slutsatsen blir en stor blandning av färger. men tanken är att alla färger utstrålar "vår-känsla". Sen råkade det mest bli så att många saker blev lila, men det är mest småsaker alltså kommer de knappt synas. Skit i att bestämma färger, köp saker du gillar istället som går "hyfsat" hand i hand… och kanske nån tråd som knyter ihop det hela (som min lila tråd).
Var åxå med om det, varenda affär man nämnde att man skulle gifta sig i, frågade vilka färger man har. Skit i det ni hade jag lust att säga. hehehe…
jag hade klart från början att det var rosa jag ville ha på allt…rosa blommor, rosa inbjudningskort, rosa på tärnan etc tycker det är snyggtt o matcha på det viset ett färgtema alltså!
Men tärnan kanske kan ge förslag på färg då det är hon som ska bära den, kul om hon får vara m o välja då!

vi pratade lite löst om klänning- jag läste på bröllopstorget att tärnan själv ska stå för klänning/hår.
för min del så har det ingen större betydelse vad hon har på sig. hon kan köpa typ vilkne klänning som helst som hon kan använda sen med.

Eftersom min klänning var benvit, så valde jag färger efter att ha valt ut blombuketten. Jag valde champagnefärgaed och vita blommor, och därför var den genomgående färgen sedan champagne/guld.
Mina döttrar hade champagnefärgade klänningar, sönerna och maken guld/champagne västar och "slipsar" (vad det nu heter).
Det var inte alls svårt att matcha alla kläder. På Bröllopsbutiken fanns både herr/flick/pojk och damkläder i miljarder färger och nyanser att hyra. Så det var bara att välja och vraka.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Jag har valt vitt-mörkbrunt-blått. Det blir väldigt dova färger och det blåa och bruna ska mest vara kontraster i detaljer.