Bordsplacering och dans
Hur satt ni?
Jag och Johannes kommer antagligen ha ett U-format bord eller en massa mindre runda bord.
Vi vet nämligen inte om det U-formade bordet får plats än och problemet med alla de runda borden är att man kanske blir för avskärmad.
Vilket leder till nästa fråga. Hur gjorde eller kommer ni att göra för att sätta igång minglet hehe. Vi vill ju inte att alla bara ska hålla sig till dom de känner (våra familjer känner knappt varandra, bara våra föräldrar känner varandra)
Vi vill inte ha lekar och sånt. Dans blir det såklart men räcker det?
Vi hade lite problem m dukningen då mitt i salen fanns pelare på olika ställen…(hade festen i en gammal stärkelsefabrik)..
vi dukade iallafall tillslut med borden som ett "E" blev kanon! Vi vid honnörsbordet i mitten av ryggen på "E" och släkten i mitten på "E" och kompisar på långsidorna…
Öh fattade ni?

Vi dukade upp ett E-bord fast med 4 pinnar ut istället 3.
Och vi hade ingen dans, utan bara lite lekar & minglet skötte de ganska bra själva tror jag.
Dans räcker helt klart
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Vi vill egentligen också ha E-format bord, problemet med mina föräldrars trädgård som iofs är lagom stor för ett bröllop med 40 pers är att den är för smal.
Vi har i alla fall kommit på ett bra sätt för släkterna att ha en chans att lära känna varandra och det är att förrätten kommer vi ha som plockmat på ett buffébord och då går ju alla runt =)
sen på kvällen blir det dans :)
svarade bara ang bordsplaceringen…
gästerna kom ju före oss till feststället…där blev de bjudna på champagne och fotgraferades m polaroidkamera, dessa foton sattes sedan in i ett album och brevid fotot skulle de om de ville skriva en hälsning t oss….kul o ha den nu o titta i. De minglade på rätt bra själva… sen kom vi o då skålades det och rätt snar tblev det mat…gående bord…sen öppnades presenter o sen tårta..mingel… och sen groggbord o gottebord…sen dans…tyckte det flöt på i 220 hela kvällen…och ingen dö-period.

Ungefär så som #4 säger hade vi med.
Gästerna kom till festlokalen innan oss. Det minglades, bjöds på en drink & fotografen fotade dem.
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Man kan tvinga ihop folk genom att ge dem varsin del av ett foto å så får de hitta sin bordspartner i minglet genom att jämföra bildhalvor.
En klassiker förvisso men den fungerar och bryter upp de gamla vanliga grupperingarna.
Bordsplaceringar är förresten en vetenskap i sig…

Vi planerade först traditionell bordsplacering med gav upp det och gjorde 2 långbord. Sen satte vi folk med likasinnade, dvs med folk de skulle ha kul med. Framför oss (i mitten av ena bordet) hade vi 2 tomma platser där det var friparkering i 15 min. på detta sätt kunde vi få prata lite med de flesta! :)

fullständigt fri placering körde vi på.. och det verkade funka bra för alla inblandade, enda bestämda vi hade var ett barnbord så dom små slapp sitta med alla tråkiga vuxna och inklämda så det var svårt att komma ut, dom satt fritt för sig själva så dom kunde kuta runt som dom ville..