djur på vigsel?
jag har fått en knäpp idé.
har världens sötaste o underbaraste häst. jag hade velat inkludera honom i vår vigsel.
kanske inte just under ceremonin, men när man ta fotografier, min son uppe på honom. kan ju bli ganska sött.
är det ngn som har haft med sina djur på bröllopet eller ni vet ngn som har haft det?

klart du kan göra det! låter ju hur underbart som helst.
hade vi bara haft en lugn hund så hade vi velat att han hade ringarna i en söt påse runt halsen (vår hund producerar för mycket adrenalin så han kan inte slappna av med en massa folk)
:)

vi hade faktiskt den tanken med vår gamla hund med.. men han led av samma sjukdom som din hund… ;)
men får man ha djur i kyrkan?

ska kolla med min blivande svärmor, hon är präst :)

har snackat med henne nu och det finns inga speciella regler.
Vad jag förstod så är det mer oskrivna lagar. vissa går med på det mer eller mindre villigt hehe
men djur får inte vara en del av bröllopet, typ best man eller liknande men just som ringbärare ska det vara ok.
men sen kan det också variera från djur till djur. tror int att det är så lyckat att man skickar in en iller eller en fågel som ringbärare hehe. men just hund antar jag är vanligast.

min häst är ju inte större än vissa hundraser, så det fungerar kanske med… ;)

Hörde om en brud i Ysradtrakten som skulle fotograferas uppe på en häst. Mannen som ledde hästen snubblade över en elkabel från fotografens utrustning. Hästens stegrade sig och bruden ramlade av i sin fina bröllopsutstyrsel…

*ajdå*

jag ville ha min iller med men blev starkt avrådd av alla och det slutade med att han var ensam hemma hela dagen och jag saknade honom…

Jag tror inte ni skall räkna med att få ta in en häst i kyrkan. Det hade vare sig jag som vaktmästare eller prästen tillåtit.

;) hade inte tagit med honom IN i kyrkan…
men sambon tyckte ändå inte det var en bra idé.. =(

Jag tycker att det var en mysig idé.
Ett djur kan ju komma en väldigt nära och bli en självklar del av familjen.

Ni kan ju göra så att ni fixar fotograferingen med djur privat hemma, säkert många som kommer att ta kort så där blir säkert några speciellt fina som ni kan spara i ert fotoalbum. Ska ni ha en inhyrd fotograf ? då kan han säkert följa med den lilla biten hem till er.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

det kommer att bli loa_bg som fotar!

Mina illrar ska få vara med under brölloppet punkt slut =)