Tips från serier och filmer?
Idag blir man ganska påverkad av medier men det behöver ju inte alltid vara dåligt.
Jag blev till exempel inspirerad av Monica och Chandlers bröllop i Vänner när dom satte engångskameror på borden. Så det kommer vi att göra.
Har ni fått tips och idéer från serier eller filmer?

Jag har fått en idé om brudbukett från en film.
Filmen heter Wedding daze och den är 3 systrar som gifter sig på samma dag, den ena systern har en bukett som består av tre bollar som dinglar.. ursnygg!

Kan nog inte säg att jag apade något från någon film/serie. men däremot var det ganska underhållande att titta på Bröllopsbonanza som ju gick i våras. Finalen på serien var 1 vecka innan mitt bröllop, så det var ganska kul att se vilka faser de andra gick igenom… vad de skulle komma ihåg denna vecka och vad de oroade sig för. måste säga att mina förberedesler hade blivit en trist dokusåpa… hahaha.
Jag gillade snöbröllopet i Vänner :) De var så fint!

ja det var fint! och jag älskar musiken till Emilys och Ross's bröllop.

Jag var oxå inne på engångkameror i början men insåg sen följande
- Att köpa in kameror blir för dyrt
- Att framkalla sen blir för dyrt
- Väldigt få bilder kommer bli bra (pga av bristande ljus i festlokalen) om man inte investerar i en dyrare variant med blixt.
Vi hade en bärbar dator med i festlokalen till musik & lite annat. Och nästan alla har ju med sig sina digi.kameror idag så vi uppmanade alla som ville att föra över bilderna till vår dator innan de gick hem
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

#5 fel tråd? men det där med datorn var smidigt.. fast då krävs det ju att folk har med sina sladdar/man har en docka till alla kort.

#6 Nä, rätt tråd. Jag gav mina åsikter på #0 tankar
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

*host* o här syns det att jag skummar igenom trådar.. D:

Nu har jag hittat ett par bra bilder på buketten jag nämnde i mitt förra inlägg.
http://www.hotflick.net/pictures/004WDZ_Jaime_Ray_Newman_050.html
http://www.hotflick.net/pictures/004WDZ_Kelly_Overton_033.html

engångskameror är super!
min syster hade det på sitt bröllop, blev mkt fina bilder , o dom fick på alla som var där…
o sen fick dom *host*, säkert 100kort på 2 fulla lillsyrror.. haha
vi roade oss med att ta kort på bara varann (fick vi veta efteråt)