5 dagar kvar
I helgen gjorde vi klart musiken… fixade låtlistor med mera… Städade huset och hoppas det kommer hålla sig rent till nästa helg. Tvättade illrarna så de är fräscha tills illervakterna kommer och bor i huset under vår bröllopsresa.
Sen gjorde vi även "klart" häftena så att min sambo kan skriva ut dem ikväll.
Storhandlade även ostar, kex, groggvirke mm för 2000 spänn. Färskvaror måste handlas på torsdag (frukt mm).
Idag ska kantorn ringas och försöka få dem att gå med på att skippa en psalm och att våra egna musiker istället kan få spela en sång till.
Sen ska vi försöka hitta någon som kan hämta tårtan (någon utomstående sominte är med på festen då tårtan ska hämtas kl 18, dvs mitt under middagen)
Sen fick jag en provsminkning igår kväll så jag vet vilken sorts make up jag ska ha.
Imorrn ska jag färga ögonfransarna hos frissan…
Sen ska jag köpa mer prylar idag, tex nål och tråd ifall krisen drabbar tex klänningen. Extra fin-papper till häftena… hmmm… säkert mycket mer. Resten av veckan är helt fullbokad på kvällarna.
Fjuh, ni som tror att gifta sig är en dans på rosor har fel, fy fanken vad stressigt det är, hur mycket man än planerar! hehehe.
Fick dock lite reality check förra veckan då våra vackra ringar kom hem från guldsmeden. Både jag och sambon blev tårögda när vi tjuvprovade dem. längtar som bara den…

oo nu är det nära! lyca till!

I övermorgon smäller det! Jiiihooo…
Idag ska det inhandlas tropiska frukter till sallader och buffén mm… + alla färskvaror. Sen ska jag köpa vårblommor (i kruka), typ mini-påskliljor eller liknande till borden. Vill inte ha blomsterarrangemang, känns mycket vårigare med lökar i kruka! :)
Sen har jag köpt en backup-klänning (en liten kort vit spetsklänning) ifall jag skulle få superont i ryggen eller liknade av min stora maffiga bröllopsklänning. Den har inbyggd korsett och är rätt "styv" så jag anar att man kan få ont i värsta fall när man haft på sig den sådär 12-15 timmar. Då kan man krya in i en bekväm lätt liten klänning på dansen i värsta fall… Eller om någon spiller vin/¨sås eller liknande på min bröllopsklänning. *shit* man vet aldirg vad som händer. Troligast är väl att jag snubblar i nån lerpöl utomhus… hahaha…
Vädet väntas bli -3 grader, ev snö/regn samt 5-7 m/s. och då det är vid kusten så blåser det säkert mer. Men iom att det är minusgrader är det iaf bättre än +3, då det definitivt regnar… hahaha… Snö och regn på bröllopsdagen ska tydligen bringa lycka… så vi får hoppas på det! :)
Lycka till i övermorgon!

Ja, lycka till!!!

Lycka till idag :D
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Hur gick det?

Gift blev jag… supernöjd med allt. Mer detaljer efter bröllopsresan till Thailand som vi drar iväg på imorrn. Har packat för fullt idag. :) Längtar
/Frun

ooh det kan jag tänka mig att du gör. du lär väl sitta på planet nu… gottegris!

åhh vill ju höra om bröllopet ju=)
Ja me!!!

Tillbaka nu… men skriver lite mer utförligt om några dagar!
Kan dock säga att det var klart värt allt slit!:-)
Men vi vill se bilder!!!:)

hehe, väntar fortfarande på de "fina bilderna" från fotografen, än så länge har jag bara lite suddiga bilder som gästerna tagit. :) Tålamod! :)
men vi vill kolla på suddiga bilder också ;)
men vi vill kolla på suddiga bilder också ;)

hehe håller med #14 :o)

hehehe…
vi väääntar !!! :)

haha, jag med. Fotografen finns 10 mil härifrån och vi har inte haft tid att hunnit besöka honom, därmed inte fått hem några foton…. *grrr* Sen är maken (*övar*) bortrest i helgen samt nästa helg, så vi får se om vi hinner en kväll nästa vecka efter jobbet. Hmmm, mycket frustrerande då man ju vill skicka ut tackkorten med ett foto snart. hehehe…

Det måste vara väldigt jobbigt att vänta så länge på sina foton.

haha, jo. vet bara inte när jag ska ha tid att hämta dem. Allt som lagts åt sidan för bröllopsfix har nu kommit ikapp (typ rensa en ny tomt från flera kubik sten, bereda jorden och så gräs, måla hus osv osv). med lite tur kan vi hämta dem nån kväll i veckan, om man orkar. *längta*

Nu är fotona hämtade, de vart jättefina. Nu är det bara ett hiskeligt jobb att plocka ut de 20 bästa kanske, som man gör något med. Återkommer med foton inom en snar framtid! :)

OOOOOOOHHH va kul!
vi vill se, vi vill se ;)
Jag vill osså se!!!