Nu känns det helt plötsligt mer!
haha konstig titel kanske men…
Nu känns det som om vi e på väg liksom.
Vi bokade nämigen kyrka igår :o)

Kul! =)
Jag tycker det blev riktigt på riktigt först när man skickade in hindersprövningen
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Ja jag kan tänka mig det. då är det ju dessutom så nära!

Bokade kyrka och festlokal för en dryg vecka sedan och jag längtar till september! Letar klänning för fullt nu och ring och skor och…

vilken kyrka blir det då, som gammal malmöbo… ;)

Det blir Burlövs gamla kyrka. vi bokade 4 juli 2009 - 16:00.
anledningen att vi bokade mer än ett år tidigare är för att den kyrkan är väääldigt poulär och ett år i förväg är reomenderat, då tänkte vi att -då tar vi ett år och 3 månader hehe.
så nu vet vi att vi får det datumet vi vill.

varför valde ni den? tillhör ni där eller bara tycker den är fin?
grattis, då är det bara att vänta! ;)

Mina systrar är döpta där och jag har haft skolavslutningar där. plus att jag tycker att den är otroligt vacker. johannes kommer från limhamn men nu är vi båda skrivna i st pauli församling i malmö.

Nu är det bara ett år typ kvar. nu har jag och caroline börjat med det jobbiga. att kolla va allt kostar.
än sålänge har vi inte behövt ta bort något men satan vad saker och ting kostar.

#8 Ja herrugud vad dyra saker det finns. Det jag reagerade starkast på var tält med golv (vi ska ha festen i mammas trädgård och då blir det tält och golv) 6000:- landar det på. Det trodde jag faktiskt inte.

hehe, kostar det så smakar det! Många bäckar små blir det.
Håller med om att bokningen av kyrkan var ett stort avstamp. Då blev det verklgien på riktigt! *får lite gåshud* Grattis!

Nu har jag och caroline snackat lite mer och vi kommer nog att hyra lokal istället. Någon som vet ungefär vad det kostar?
Förstår att det är olika. men vad kostade det ni hyrde?

Vi gifte oss off-season, då var det rabatt på lokalhyran. Tror vi betalade 1000kr, men på sommaren kostade det 3000/dygn.
Att tänka på när ni hyr är att ni antagligen vill ha tillgång till lokalen minst dagen innan för att pynta. Och att ni vill helst ha den hela dagen efter för att städa (om ni inte köper dne tjänsten, kan vara väl värt det). I vårt fall kunde de inte lova att vi fick hela dagen på oss om någon hade bokat den på söndagen. Då hade vi behövt haft den färdigstädad redan kl 10 på morgonen, och det är ju inte så kul för de som städar (som antagligen även är gäster och kanske ni själva med). Som tur var fick vi lite mer tid på dagen efter att fixa, och jag kan lova att det behövdes för det var mycket att städa och fixa! :-)
Så om de är snåla med tiden, ta minst en dags extra hyra.

Oh tack för tipset. jag tror att 3 dagar med lokal hade varit bäst.

sen är ju frågan VAR ni vill vara ngnstans o hur många ni ska vara på bröllopet.
ska det vara långt ifrån kyrkan, eller i närheten?