Bröllop iFokus

Bröllop

Etikett: bröllopet
Läst 1716 ggr
Johanna
0

Ni som gifte er borgerligt...

Hur var ni klädda?

Vi ska ju gifta oss jag o sambon, han vill inte ha ngt stort kyrkligt bröllop, så det kommer bli borgerligt…
Var har vi inte bestämmt ännu… men förmodligen ute på nån vacker plats o så bara vi o 2vittnen.. sen en fest senare under sommaren hos han mamma som bor jättefint!

Jag har lite funderingar på hur man ska klä sej…  hade jag fått gifta mej i kyrkan hade jag klätt mej efter konsten alla regler ;) , men nu vet jag inte riktigt…

CarolineJ
0

Min mamma gifte sig borgerligt, hon hade ju då ingen brudklänning men hon var ändå uppklädd.

Man kan ju ändå ha en vit/ljus klänning men kanske då lite mer diskret eller vad man kan säga.

Har inte jätte stor erfarenhet av klädsel där. Kan väl säga att jeans är uteslutna haha nä men det är nog lite upp til en själv. man får ju ha vad man vill. men det jag kan tänka mig är uppklätt men kanske lite mer fest en bal.

AlbaStiffler
0

Vill man ha brudklänning och hela harangen så är det klart att man ska ha det.

Sen finns det jättesöta korta brudklänningar på brudaffärerna som säkert passar jättebra som borgerliga klänningar. Dvs klänningarna går typ till knäet. Supersöta!

AbigailGabble
0

Vi gifte oss borgerligt, men det var ändå ett stort bröllop, så jag hade lång klänning (dock svart) och maken hade frack. Jag hade svart klänning för att jag trivdes bättre i det än vit, inte alls för att det var ett borgerligt bröllop. (Vi gifte oss borgerligt för att vi inte är troende).

Men om det är ett jättelitet bröllop kanske det känns för mycket med lång klänning? Men jag tycker nog att du ska ha det du vill - vi funderade på ett bröllop på tu man hand först, och jag hade nog ändå valt en lång klänning, men möjligen en utan släp. Jag vill gärna förespråka att man struntar i alla "måsten" så långt man kan, och gör det som känns rätt och riktigt och härligt för just er!

Lycka till - det är en ljuvlig dag! :-)

didis
0

Klä dig som du vill - det är ju din (och makens) dag!

Jag skulle inte känna mig bekväm i en "marängbakelse" (och gissa vad vännerna skulle garva!) så även om jag gifte mig i en kyrka skulle jag ha en enklare klänning eller till och med en snyggare byxdress.

Din klädsel beror ju också på hur uppklädda ni har valt att gästerna skall vara på festen.