dela ut arbete?
jag låg och funderade igår kväll….
kan man portionera ut arbetet på folk? menar på själva bröllopsdagen.
be ngr komma dit tidigare, duka och fixa lite osv.
Det gjorde vi!Mor o far fick komma dit o sätta ut blommor dyl som jag hade sagt åt dem på kvällen…duka gjorde vi kvällen innan..dem som hade hand om maten fixade även välkomstdrinkar t folket när dem kom..

ja jag tror faktiskt vi ska göra så. ska ev vara hos min svägerska/tärna natten till lördagen o fixa oss där på lördag morgon.
får bara hitta ngn lämplig att fråga om de vill hjälpa till.

Mitt tips är att du skriver listor till respektive person som de lätt kan följa. SKa någon göra något under själva middagen eller dagen, skriv även VILKEN tid de måste göra det och vem de ska ring aom något går fel (tex den som ska hämta tårtan får numret till bageriet, se även till att få mobilnummer till bagaren).
Självklart kan man be om hjälp. Tror vi var 10 pers som dukade dagen innan, jag lovar att det är mycket att göra. På bröllopsdagen fixade 4-5 pers med maten. 2-3 ficade typ sista-fixet innan maten (kyla dricka, öppna vin, göra sallader osv osv), nån hämtade tårtan, en annan hämtade lax, en tredje hämtade blommor, nån hjälpte mig med kläder, nån var med under fotograferingen som extrahjälp till fotograf, en sminkade mig, en fixade håret (frisören). Nog är det mycke tatt fixa. Glöm inte se till att de som hjälper till även får mat innan festen, så att ni alla har ätit ordenligt under dagen. :-)

Vi kommer också dela ut arbete till folk ;)
Men dessa kommer vi ge en liten present till, det kommer alla få men de som hjälpt till får en lite finare.
Vi önskade oss hjälp istället för bröllopspresenter på vårt bröllop!
Vi fixade allt själva, även maten, men ville inte jobba på själva bröllopet. Dessutom var det övernattning, så vi behövde folk som kunde städa undan på kvällen och folk som kunde hjälpa till att ställa fram frukosten morgonen efter. Det var jättetrevligt, och jag tror inte att nån hade nåt emot det. Däremot blev vi tvungna att ändå skriva en önskelista till slut, för de flesta ville ändå ge oss nåt också. Dock poängterade vi att det verkligen var hjälpen vi ville ha i första hand, och att det räckte mer än väl med det. (Men vi hade hyrt in två tjejer som skötte själva maten, så ingen behövde jobba under middagen, vilket vi tyckte kändes bra. Men det var kall mat, och servering vid varje bord om åtta personer istället för servering till varje person - två tjejer klarade det ganska lätt, med 65 gäster.)