barn och bröllop
nu börjar jag känna lite småpanik inför bröllopet faktiskt.
- onsdag - fixa naglar
- torsdag - fixa maten
- fredag - köra upp all mat till vår by, fixa ordning allt där.
- spendera fredags natten hos min svägerska
- fixa håret, smink och kläder hos svägerskan sen köra 8 mil till vår by.
lite panik känner jag. för var ska jag göra av vår son??? jag kan inte ha med mig honom. sambon lär vara förvirrad och inte heller ha ngn direkt tid för honom. funderar på att be sambons lillasyster komma upp tidigare och ta hand om honom.
men det lättaste hade ju varit att inte ha honom hemma alls på torsdag/fredag.
vill ju inte åtsidosätta honom. men samtidigt är det så mkt annat som ska göras och en klåfingrig ettåring (som förvisso är guda snäll) är ju inte lätt att ha med sig överallt heller.
*gaah* jag är förvirrad i mitt lilla huvud…

Finns det ingen snäll släkting eller vän som kan passa honom i deras hem under den mest stressiga tiden. Någon han är bekväm med så ni slipper telefonsamtal 12 på natten att han saknar mamma :)
Det ni gör är inte att åsidosätta i den benämning att ni inte vill ha honom liksom. Ibland när man är stressad och har mycket att göra så är det bara att ringa mor/farföräldrar. Det kan nog bli lättare för alla.

farmor/farfar kmmer att ha full bil så de kan inte ta honom.
mormor dvs min mor ska ha grejor med sig upp till bröllop plus två andra människor. kommer inte att få plats.
annars hade det varit mina två första alternativ.
vi bor ju 8-10 mil ifrån alla så det är DE som får köra för att komma till oss.
jag är inte rädd för att han ska vakna mitt i natten o sakna oss, för han är så trygg i sig själv och älskar att vara med andra folk. =) skönt!
#2 tror du han hade sovit hos oss?

det hade han säkert gjort åsa, han är ju jättelätt att ha och göra med!
har dock lösts sig, sambons syster kommer upp och tar honom.
dock funderar jag på vem som kan ta honom på bröllops kvällen/natten. hon ska ju vara med på festen.
ja och jag kom på att jag jobbar ju igen då…trodde man hade semester för alltid….hihi!
tror du inte han somnar där på festen? Våra gick o la sig i annat rum, Tindra gick mamma iväg med o nattade en runda i vagnen sen sov hon gott hela natten..
Annars tar jag han gärna lördag/söndag…då jobbar jag INTE!!!

jo han hade säkert somnat i sinomtid. men jag vill faktiskt slippa tänka på honom under ngr timmar. annars hade jag fått ha honom i bakhuvudet hela tiden. man ska ju kunna njuta! =)

Men hallå? Har man barn planerar man väl detta i tid?

"men hallå", eftersom alla våra släktingar ska vara med så blev det lite problem. dock är det löst nu.

Din kommentar att "eftersom alla våra släktingar ska vara med så blev det lite problem" är inte godtagbar i mina ögon. Att du nu "kom på" att du ville vara utan sonen borde du ha planerat för från dag 1, samt hur han ska komma till kyrkan osv. Jag har inte ens satt datum men funderar redan nu på vem som ska ta min son på dagen och natten. Framförhållning! Hallå!?
Men det var ju tur att det ordnade sig. Vad skönt för dig.

Din tråd har blivt läst 88 gånger så jag är nog inte ensam med min åsikt.
Trots min kritik så önskar jag dig all lycka på din stora dag.

orkar inte ens kommentera….

nej, det har ju löst sig för dig.
eh! men man kanske läser tråden av ngn annan anledning än varför just DU läser den eller!?!

#9 Otroligt onödig kommentar, framför allt sagt på ett totalt onödigt hårt sätt. Alla tänker inte på samma sätt som du.
Tänk på hur du uttrycker dig i fortsättningen.
/Ida - medarbetare
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

#10 med tanke på att räknaren inte har fungerat på hur längesom helst så stämmer inte det du säger. ;)
försök att planera ett bröllop själv, med heltidsarbete, djur och ett barn på kvällarna… =) det är lätt man missar ngt.
men det är tur man har underbara vänner som ställer upp.

Gud va ledsen jag blir när jag läser denna tråden. Jag borde inte ens komentera *biter mig hårt i tungan*

#9 Försök hålla trevligare ton.
Och Lisette, ursäkta dig inte för att du råkade glömma barnpassning ett år i föväg hehe. Du kämpar som en galning med som du sa, djur, barn och heltidsarbete. Strunta i sådana komentarer som #9.
Caroline / Sajtvärd

#17 man försöker, men man blir ju förbannad för det är så lätt att döma ngn annan… ;)