Skicka lite inspiraton hitåt ;)
Jag ska just sätta mig och ta tag i det jag har skjutit på framtiden hela sommaren. Jag ska göra gerberor som ska ligga på bröllopstårta.. som ska levereras imorn.. lite smått nervös. Jag är tokrädd att inte lyckas få till bra gerbera.. varför i hela friden har jag väntat hela sommaren ><
Så nu behöver jag lite inspiration och uppmuntran :) Jag måste lixom fixa det här ju *iiihk*
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Vad är gerberor? låssasblommor? Vad görs de av? Ätbara? Vi vill gärna se resultatet!

Gerbera är en sån blomma som på bilden. Jag kommer göra de av flowerpaste som är en sockermassa som blir stenhård. Går att äta men vet väl inte om det är så gott egentligen :)
Bilder kommer när jag är klar.. lovar :)
Does it become a walk?
/Ida

Låter som ett grymt pillgöra. Shit, vilket jobb! Hoppas det blir fint!

jobba på vad duktig du är som får till sådant

#3 Det är vansinnigt pilligt och tidskrävande som jag vet inte vad.. har suttit hela eftermiddagen o kvällen.. 4 st är färdiga.. jag blir tokig ><
#4 Tack :D Om jag får till det till slut.. -.-
Does it become a walk?
/Ida

Hur många ska du göra?

Oj vad fint… vilket raffigt bröllopspar de hade däruppepå… Vart de nöjda?

Ja, de va jättenöjda. Fick sms igår som sa att alla hade tyckt att tårtan va jättefin, jättegod och symboliserade paret perfekt. Så det kan inte bli bättre omdöme egentligen :)
Does it become a walk?
/Ida

:D Du är bra duktig du Solaika! alla dina tårtor blir jätte fina!

Tack Linn :) Tur att ni inte ser alla fel jag ser ;)
Does it become a walk?
/Ida

gerberna var väl kanske inte helt riktiga egentligen, men det spelar absolut ingen roll för dom var jätte fina i alla fall ! :D

Haha, om det bara vore blommorna som va fel ;) Jag vet att de va en mindre katastrof.. men fy 17 va svårt det va att göra!! :D
Does it become a walk?
/Ida

men det är bara blommorna jag ser :P

Hehe.. det är ju så.. själv har man så himla höga krav på sig själv så när något inte blir som man tänkt sig så blir man så sur på allt som har med tårtan att göra
O jag har hållt på ett tag nu.. kraven på en själv minskar inte precis med tiden ;)
Does it become a walk?
/Ida

i know the feeling!
Det värsta är ju när man känner fan va bra det blev men sen med tiden blir man mer missnöjd, jag är så med allt jag syr och pysslar ihop men blommorna blev jätte fina tycker du ska vara nöjd för just den blom sorten måste vara ett helvete att få till dom har ju inte bara de långa kronbladen utan 100 små jäklar i mot mitten ^^

Tack :) Jo, det va verkligen inte kul att hålla på med dem. Aldrig mer säger jag bara! Vill nån mer ha gerbera så blir det äkta vara! :)
Does it become a walk?
/Ida
#18 haha skulle nog kännas bättre om de var goda som orginal