Bröllop iFokus

Bröllop

Etikettbröllopet
Läst 2246 ggr
AlbaStiffler
0

Vårt bröllop

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är några foton från vårt bröllop 15 Mars 2008 i Öregrund.

Först ut, ringarna med min orkidébukett i bakgrunden.

AlbaStiffler
0

Kan tyvärr inte ladda upp de stora korten då det tydligen är någon storleksspärr här på forumet, Måste minska ner storleken på fotona först…. men inte idag

Eller så är det bara något buggigt på sidan idag?

lisette
0

det brukar gå att ladda upp stora bilder, de ska minskas ner själv.

men vilken läcker bild på ringarna!

AlbaStiffler
0

Hmmm, ja det gick iaf inte igår, fick någon felsida :(

CarolineJ
0

Så vacker bild! längtar till dom andra.

Saaba
0

Fram med bilderna nu :)

AlbaStiffler
0

haha, dom är hemma, jag på jobbet. Får se om sajten tillåter att jag laddar upp stora foton nån kväll i veckan. annars får ni vänta tills min nya bärbara dator kommer (veckor), tills jag fått igång något fotoprogram och jag orkar minska dem manuellt. Surt, jag vet… hehehe…

[jenkass]
0

varfär inte minska i paint?

AlbaStiffler
0

#7> Det är väl manuellt… och det är alltså det jag inte har tid med. + att min dator är full (slut på minne) så det går supersegt om det ens går alls. Dessutom har jag photoshop och tycker paint suger… hehehe… Många orsaker små alltså! Tålamod! :-)

[jenkass]
0

#8 hehe okej då förstår jag ;)

Ceciliaolucifer
0

Jag vill ju också se! :)

AlbaStiffler
0

Fick min fina nya dator igår… men har inga program på den än, så jag måste spendera några kvällar med pillande på den innan jag kan ge mig på fotona. :) Sen ska jag även ladda in filmerna från festen, som jag inte heller ens sett själv. Spännande värre! :)

AusaBausa
0

Hur kan du hålla dig så länge???? jag hade aldrig klarat det!!!!

Ylva-Li
0

Vilka fina ringar! Och Öregrund! Vad häftigt. Jag är född och uppvuxen i Östhammar. :) (Tills jag vid årskiftet flyttade till Tyskland.)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

AlbaStiffler
0

#13> Tackar! Jättenöjd med ringarna!

Jo öregrund är jättefint… har själva sommarstuga på Söderön - Tuskö, påväg ut mot Raggarö. :-) Är mycket där ute… :)

Ylva-Li
0

#14 Åh det är jättemysigt där ute. :) Hade gamla klasskamrater som bodde där ute. Öregrund är så vackert på sommaren. Synd bara att det dör lite under vintern..

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

[jenkass]
0

puttar, nyfiken i en strut! ;)

skrollan
0

ska vi få se någon gång eller? :D

AlbaStiffler
0

Nä. antagligen inte… får inte arslet ur vagnen då jag bytt dator och inte har photoshop mm på den datorn än…

AlbaStiffler
0

Nu har jag fått arslet ur vagnet och lagt upp några foton på vårt bröllop, och mina blommor på florist.ifokus.se

http://florist.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=310c3503-2320-49e3-ad19-78d207e856df&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Kolla in… Bara ett halvår efter bröllopet!

AlbaStiffler
0

Förresten, vi firar halvårsbröllopsdag den 15e sept. Dagen till ära tänkte vi plocka upp den översta delen av bröllopstårtan ut frysen, som inte blev uppäten, och fira bara vi två… Passar ju perfekt för min del att fira i chokladfrossa, då jag ju även är gravid, hehehe… *dreggel*

Men, har ni andra något tips på något romantiskt att göra/fira på eller en bra gullig liten present till min kära man?

Niini
0

#20 Hittade en helt ljuvlig bok som heter "kärleksförklaring" där man skriver allt möjligt om realtionen. Kommer köpa varsin till 4-årsdagen i november :)

Här finns den officiella hemsidan där du även hittar återförsäljare i hela Sverige (och på nätet).

AlbaStiffler
0

#21> Bra tips! :-) Ska ta och spana in dem i affären.

Solaika
0

Tårtan ska man ju äta på 1årsdagen ;)

Grattis till bebin :)

Hoppas ni hade en riktigt mysig halvårsbröllopsdag iaf!

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

AlbaStiffler
0

#23> Tårtan känns inte som om den är så fräsh efter ett år i frysen, ett halvår räcker tycker jag… Den var iaf supersmaskig. Hann nog aldrig njuta av min drömtårta riktigt på bröllopet. Men jag hade valt en bra tårta iaf, kan jag säga nu i efterhand.

Chokladtryffel ovanpå. luftiga chokladbottnar fyllda med mosade hallon och vit chokladkräm. Luftig men ändå riktigt riktigt tung chokladtårta! *dreggel* har ätit på den i 3 dagar nu! :-) Tror det är sista dagen den håller idag… *gråt*

Solaika
0

Förutom att jag verkligen inte gillar hallon så låter det väldigt gott :)

Tre dagar? Haha, att du fortfarande vill ha den.. jag tål inte att titta åt en tårta efter en bit en dag :P

Does it become a walk?

/Ida

AlbaStiffler
0

hehe, tror jag åt den systa tryffeln som jag skrapade av tårttoppen 4 dagar efteråt… men så är det när man är gravid, det mesta går ner med stor aptit om det är sött och chokladigt… iaf i mitt fall. *vill ha mer*

Solaika
0

Då mår du inte illa iaf ;) Hellre stor aptit :P När kommer bebis?

Does it become a walk?

/Ida

AlbaStiffler
0

Mitten på februari… och illamåendet gick över efter ca 10 veckors sketen aptit och konstant illamående… *fjuh*

Solaika
0

Va härligt! Vad är 10 veckor av 40 lixom ;)

Does it become a walk?

/Ida

AlbaStiffler
0

hehe, absolut. men sen byttes de ut av 10 veckor med huvudvärk… :-( Som som tur var just nu gått över så nu hoppas jag att jag slipper fler krämpor. har lixom gjort mitt nu! :-) Men just denna vecka har jag mått bra, så man ska inte klaga.

Solaika
0

Usch, huvudvärk är hemskt. Tänk vad kvinnor går igenom för att sätta liv till världen :P

Does it become a walk?

/Ida

werner
0

Oerhört vacker bild när ni står vid havet :)

AlbaStiffler
0

Tackar! :-) Det var dock iskallt och snö i luften! *rys*

werner
0

Vill man vara vacker får man ibland stå ut med dom värsta snöstormar, fick en bild idé nu måste bara hitta en snöhög och en lättklädd människa som är frivillig :D