förlovningsringar på budget...
jag skulle så gärna vilja fria på vår 5 årsdag nu snart men vi har en väldigt tait budget och undrar var men kan hitta "billiga" förlovningstingar, skulle gärna vara guld men hellst inte mera än 1000 för båda… svårt

När vi köpte våra ringar för 3,5 år sedan så vet jag att de billigaste ringarna kostade typ 700-800 för båda. Guldfynd TROR jag det va som hade dem.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Jag tror att de flesta stora smyckes kedjorna har ett par tunna ringar som kostar under eller precis över 1000kr/paret.

larssons guld brukar ha där köpte vi våra kanonfina för 850kr

putt
vi hittade våra på Smycka (på en del ställen heter butiken Lyxxa), för 900 kr för båda, vi är jättenöjda med ringarna.
(det var när vi visade ringarna för svärmor och svärfar som vi kom underfund med att vi hade likadana ringar som deras).

Kolla på typ Guldfynd, när vi köpte så fick vi två till priset av en, plus att de har en billigare serie som heter "tusenserien" om jag inte missminner mig.
~Quila Roze~

jo, kommer ochså ihåg att guldfuynd hade 2 för en men nu har de inte det längre tycär… :( nu är det; få minsta ringen till halva priset
Frågan är just då, måste man ha ringar? Kan man bara inte framföra frågan och köpa ringar sedan? Andra fråga, måste man verkligen ha förlovningsringar? Vaadför räcker det inte med en vanlig ring? Jag har fått för mig att förlovningsringar är dyrare än vanliga ringar, dvs försäljningstrick. Eller?

klart man inte behöver ring men då vi förmodligen inte kommer att gifta oss på många år skulle det vara trevligt med en ring som håller… och dettaär då fallet med förlovningsringar, om man bara köper en vanlig ring är det inte säkert vilken kvalitet den är i och om man räknar på att man skall ha den på sig varige dag i kanske minst 4 år så är kvaliteten viktig att den inte blir repig eller sliten
#9 Hmm, jo, iof. Men jag tror nog att ifall no kollar på en vanlig ring så har den nog samma kvalite, det är jag ganska säker på. Men om ringen är för tunn däremot så finns chansen att den spricker. Gå till en guldsmed! Jag tror deffenetivt inte att det är bättre kvalite för att det är en förlovningsring, dessutom tycker jag inte att dom ser något olika ut jämnfört med med vanliga ringar.
Om du känner att du har riktigt liten budget kan du ju alltid köpa dom där riktigt billiga och inte speciella ringarna och bara ha provesoriskt, tills ni har hittat något ni båda vill ha och har råd med.

Precis, köp billiga ringar från ex "tusenserien" på Guldfynd och ha så länge ni vill och kan, sen kan ni ju smälta ner dom om några år ifall ni skulle vilja ha någon annan ring.
~Quila Roze~

jop, så det blir och tycker det är fint med släta ringar så det lir nog bra, hittat sida där de kostar ca 700 kr inklusive text så det tror jag blir perfekt
http://www.tradera.com/-Otroligt-Vackra-18KGP-FORLOVNINGSRINGAR--auktion_84580943#pic
hitta en sida på förlovningsringar!