Transport vid borgerlig vigsel
Hejsan!
Vi ska nu äntligen gifta oss borgerligt på Stadshuset i Stockholm i juni. Sedan har vi förbokat restaurang ute i Handen (där vi bor). Vi blir cirka 20 personer. Jag funderar mycket på hur vi ska ta oss till Handen. Alla har inte bil. Kan vi förslå att vi tar pendeltåget dit alla tillsammans och skriva det i inbjudan?. Stadshuset ligger ju nära pendeltågsstationen. Men är det lämpligt???
Är det någon som varit med om något liknande?
jag tycker det låter lämpligt=) ni som står för brölloppet kan ju alltid boka en förmånlig gruppresa, så får man rabatt, och det finns plats =)

Har inte riktigt koll på hur långt det är mellan Stadshuset och Handen, men pendel känns ju lite trist när man är finklädd och ska på något så lyxigt som bröllop.
Jag tycker ni ska skiva på inbjudan istället att "om nihar plats över i er bil eller om ni behöver lift, prata med toastmastern". Kanske löser det sig då för alla och folk kan lifta med de som har plats i sin bil. De flesta åker ju på bröllop parvis, och är alltså kanske bara 2 i sin bil, alltså har de 2-3 platser över… :-) För endast 20 pers borde det vara lätt löst.
Annars skulle nog jag låta folk lösa sina transportproblem själva, ni har säkerligen nog med saker att tänka på. Och folk kan ju alltid samåka taxi om det skulle krisa sig, eller då i värsta fall ta pendeln.
Lovar att det kommer bli stressigt annars att få på ALLA på samma pendel i rätt tid osv. Nån kommer säkerligen missa pendeln och då uppstår strul. Kan det strula på ett bröllop så kommer det strula, jag lovar… hehehe. Så försök göra lösningar där folk klarar sig själva och INTE ringer er eller era toastmasters för att lösa deras problem på er bröllopsdag.
Hej!
Tack för era svar. Ja, det kan bli stressigt, jag känner det. Jag får ide nu hur det ska lösas. Samåka med bilar. Och de som blir över bjuder vi på taxi helt enkelt. Det är ju vi som står för det hela. Det är nog bästa lösningen och minskar på stress. Alla ska känna att det är lyxigt och en speciell dag. Tack och hej.

Tycker att #2´s idé är bra!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!