Bröllop iFokus

Bröllop

Etikettklädsel-skor
Läst 3967 ggr
Letarinna
0

färgen ivory?

Jag ska gifta mig i en klänning som är ivoryfärgad, alltså vitt men åt det beiga hållet. Min blivande ska ha svart kostym. HJÄLP! Vad ska han ha för slips och skjorta som matschar min färg? Vilka blommor passar?

Jag har tittat och tänkt men blir inte klokare så jag hoppas på er fina smak i den här frågan.

chokladfudge
0

Vad gäller blommor så rekomenderar jag dig att vända dig till en florist, de har koll. Samma sak gäller hans kläder, vänd dig till en affär som säljer eller hyr ut sånna kläder.

Är du riktigt smart så överlåter du problemet till den vars problem det är: din blivande make. Hans kläder är hans ensak och brudbuketten är traditionellt sett en gåva från brudgummen till bruden. Så slutsatsen är att du kan tala om färgen på klänningen åt honom, ge honom tipsen som jag gav här ovan och slappna av, du behöver inte göra något mer.

lisette
0

skjorta i ivory och slips i samma färg som dina blommor!

Karisannelie
0

haha jag skulle nog inte lämna Bukettval åt min blivande man iaf. Han har inte samma smak som mig, och det är ju ändå jag som ska gå runt med den hela dagen! :-D Skjorta kan han väl ansvara för, är ju inte mer än rätt… men nog kan han behöva en hint om att "ja, Ivory passar ju kanske inte så bra ihop med krivitt, tänk på det". för iaf min karl är inte så himla duktig på det där. :-)

Karisannelie
0

ang blommor förresten, så till Ivoryklänning så passar ju det mesta?
Rosa, Rött, Blått, Gult… vilka är dina favoriter? Det enda du nog inte ska ha är krivvita blommor, för då kan klänningen se gulsmutsig ut!

AlbaStiffler
0

Lila är mitt tips. jag hade lila orkidéer till min champagne-färgade klänning, Superfint!

chokladfudge
0

#3 Jag lät min make ta hand om bukettvalet och det var inga som hellst problem. Han lade ner möda på att ta reda på vad jag inte ville ha och knallade sedan iväg till en florist. Det vart en jättevacker bukett. Men alla män kanske inte är likadana.Jag tyckte om att inte ha stenkoll på allting utan slappna av och låta vissa saker bli som de blev. Jag viste varken hur buketten såg ut eller vad min make skulle ha för kläder på sig förns jag kom till kyrkan (och han visste varken hur jag skulle vara klädd eller hur bilen som vi skulle åkta från kyrkan med såg ut) och det var en härlig spännande känsla som jag gärna vill unna och rekomendera flera.

Ska du knalla runt med buketten hela dan?!  Jag stoppade blommorna i en vas när jag kom till middagen respektive festen och där fick de vara tills det var dags att åka vidare. Med andra ord så var det bara en liten del av dagen som jag höll i den.;-)

chokladfudge
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ivoryklänning med brudbukett

chokladfudge
0

Ojdå, bilden vart visst på snedden. Nåja, det synns ju ändå vad det är. Ni får väl luta huvudetTungan ute

Karisannelie
0

Chokladfudge- ja du har naturligtvis rätt, inte går man runt med den på middag och sånt… hehe… Och visst kan det vara skönt att kanske släppa den delen till sambon ändå… Men jag har ju mina favvoblommor som jag tänkt komponera ihop något av själv… Men tanken är allt lite romantisk, att karln ska göra den biten :-)

Letarinna
0

Tack för alla svar. Suck ja inte är det lätt att få allt så perfekt som man vill. Jag tror inte att jag överlåter någon som helst klädkomposition eller färgval till min blivande! Han är inte främmande för snorgrönt om det skulle finnas någon skjorta i rätt pris.

Tror inte att jag ska anlit florist utan bygga buketten själv faktisk.