Bröllop iFokus

Bröllop

Etikettövrigt
Läst 2448 ggr
[jenkass]
0

Gifta sig på annan ort?

Måste man gifta sig inom den församlingen man är skriven i? Eller kan man gifta sig på annan ort?

[jenkass]
0

Fått svar på min fråga på annat håll ;)

Angelclaw
0

Nu blev jag nyfiken :D Du får gärna säga vad svaret blev :D har också grubblat på det!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

h00jff
0

Man får gifta sig på annan ort, men då får man betala för kyrkan. Kyrkan (inkl. präst och kantor som hör till församlingen) är "gratis" om man väljer att gifta sig i den församling där man är skriven.

chokladfudge
0

Om man gifter sig i kyrkan enligt annan ordning än svenska kyrkans så får man dock betala kantorn själv. Jag har för mig att vi betalade 500kronor för kantorn, hade vi använt oss av svenska kykans ordning så hade vi fått honom gratis, precis som h000jff skriver.

Angelclaw
0

Okej :D värt att ha i åtanke!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Hoppfull
0

I rådhuset är det oftast Gratis, vi gifte oss på annan ort i rådhuset där och det kostade inget alls.

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

AlbaStiffler
0

Vi gifte oss på annan ort/annan församling och då skickades räkningen till den församling vi tillhörde. Dvs vi behövde aldrig betala något… Varken för präst, kyrka eller kantor. :-)

nyborjare08
0

#7 Puh! Jag blev lite orolig ett tag när jag läste övriga inlägg Glad Vi ska gifta oss på annan ort (inom svenska kyrkan) och ingen har sagt något om någon avgift.