Bröllop iFokus

Bröllop

Etikett: möhippa-svensexa
Läst 4876 ggr
ElisabethA
0

Ska mamman bjudas på möhippan?

Min bästa kompis ska gifta sig och jag håller på att fixa med hennes möhippa. Pratade med hennes mamma om vem som skulle vara med osv. och då sa hon att hon inte tyckte att hon skulle vara med på sin dotters möhippa.

Vad tycker ni som varit på möhippor tidigare - ska brudens mor vara med? Jag trodde det var självklart, men så har jag inte varit på någon möhippa tidigare…

Följdfråga: Ska brudens blivande svärmor bjudas med på möhippan?

Jag kan nämna att bruden står väldigt nära både sin mor och sin blivande svärmor.

Pimu
0

Jag har inte varit på någon möhippa då "mammorna" har varit me, de är väl upp till bruden ..

ElisabethA
0

OK :)

Enetra
0

Jag var på möhippa förra sommaren och då var brudens blivande svärmor med men inte hennes mor.

Jag tror att det är olika och beror väldigt mycket på hur bruden är som person och hur hennes rellation till dessa personer ser ut. Kan hon slapna av när mamma och svärmor är med så varför inte bjuda med dem? Samma sak om hon står dem nära, då är väll dom också vänner?

Mina tankar kring ämnet men som sagt, det är olika och beror väldigt mycket på bruden. Jag vill ha med min mamma på min möhippa men jag har vänner som vägrar ha med sin mamma på sin. Man får anpassa sig efter bruden helt enkelt.

ElisabethA
0

#3 något att fundera över :)

Dojdan
0

Jag har bara varit på möhippor där brudens mor också varit med. Men det beror helt på deras relation!

AlbaStiffler
0

På min möhippa var min mamma med. Blev lite förvånad när jag träffade henne mitt i gänget av mina tjejkompisar och systrar, men å andra sidan kändes det helt naturligt så min mamma och jag alltid haft en bra kompisrelation. Min mamma hade blivit "förolämpad"  elelr åtminstone besviken om hon inte fått följa med. Däremot var inte svärmor med, och jag vet faktiskt inte om hon inbjöds… Men jag skulle tro att hon blev frågad hon med… hmmm.

Svärmor/mamman kan ju följa med på de aktiviteter som är lämpliga. I mitt fall var min mamma med på mina aktiviteter men droppande av på kvällen/natten när vi gick ut på krogen. Detta är vad hon hakade på: islandshästridning, skäm-ut-bruden-på-stan-aktivitet, isbad och bastubad, käk på restaurang. :-)

Så det är nog upp till vad man har för mamma/svärmor, om de är roliga och lätta att ha med så säger jag "go for it".  Men ska man ha sexleksaksparty eller något sådant "olämpligt" så kanske det är lite pinsamt om morsan är med.

ElisabethA
0

#6 Skrattande Nej inga pinsamma aktiviteter här inte. Får se om mamman vill hänga med nu när hon fått fundera lite närmare på saken.