Bröllopskoordinator, wedding planner mm
Hej tänkte bara kolla om det finns någon utbud när det gäller att folk söker en bröllopskoordinator, wedding planner, bröllopsfixare. Kalla det va ni vill.
Varför jag undrar är att jobbade som det i Usa och funderar på att ta upp det jobbet igen, eftersom jag tyckte det var oerhört kul. Jag har redan börjat knyta kontakter runt om när de kommer till florister, fotografer, olika säljare, hår - och make-up artister mm.
tack på förhand
kram

åh vad bra då kan jag anlita dig som hjälp när den dagen kommer =)

Det var aldrig aktuellt att anlita någon annan.
SÅ förtvivlat mycket jobb är det inte att ordna fest!
Och tycker man det är mycket besvärligt finns det massor av ställen som har "all inclusive" och där man kan köpa färdiga paketlösningar.
Tittar man på sajter som bröllopstorget ser man att många dessutom tycker att själva planerandet är en stor del av bröllopet så tyvärr tror jag marknaden i Sverige är relativt liten.

#2 jo det är ju något man vill planera sj men man kan ju fråga om ideer och tips med mera

#3 regga dig på bröllopstorget så får du tips så du storknar! :-D
Och gratis är det till skillnad från en koordinator!

#4 är redan medlem där men inte så aktiv då det inte är aktuellt ännu. Men sedan så känns det roligt med betiz oxå då vi har kontakt genom iller världen då mina förra iller flickor ska flytta till henne =)
#1 hahaha får du gärna göra =) tycker det är så kul med sådant här =) *weeiii illervärlden* =)
till #2 kanske ska berätta för dig att marknaden är större än du tror, då jag håller på med 5 bröllop för juni och juli samt 3 i augusti. sen behöver det inte vara så dyrt som man tror. vet att det finns de som tar 20-30 000 per bröllop, skulle jag aldrig göra, då jag tycker det är roligt så det blir mer som en hobby. plus att jag kommer överens med brudparet utifrån deras budget mm. beror iaf på vem man "anställer"

#6 kanon =) hur långt i landet sträcker du dig att jobba?
#7 jag kan jobba rätt långt, håller på och planerar ett bröllop i Göteborg just nu. så länge det fungerar för båda parter spelar inte sträckan så stor roll. det beror ju helt på hur man ska jobba osv.

#8 det är ju kanon =)

Betiz, jag tror säkert att marknaden finns, frågan är om den är så stor att alla tjejer som vill jobba som bröllopskoordinator verkligen kan leva på det.
Såvida du inte jobbar svart borde kostnaden i minimifallet bli 2-300 kr/timme (då är det fisig lön och inga lokalkostnader, resekostnader etc inräknade).
Tyvärr tror jag inte - men jag kan ha fel! - skatteverket ser det som en hobby utan som näringsverksamhet och som bekant har vi högre skatter på arbete här än i USA, därav min tvekan om det verkligen bär sig.
Men om du har hittat en hobby som dessutom lönar sig - grattis!! Det är inte alla förunnat!
#10 frågan handlade inte om att livnära sig på det, utan mer som en hobby för min del, eller ett extrajobb kan man säga. då jag innehar FA-skattsedel ;)