Bröllop iFokus

Bröllop

Etikettklädsel-skor
Läst 2478 ggr
Tessetass
2009-07-08 15:55
0

BRUDTÄRN-KLÄNNING

hjälp miig!! jag ska vara tärna nu i augusti, jag är 15 år o undrar om det finns någon bra affär på internet där man kan se dem, ?:)

BlackWingedAngel
2009-07-08 17:55
0

Hade du tänkt handla klänningen på nätet då, utan att prova menar du? För annars är det ju bättre att du går in i de butiker som finns runtomkring där du bor och ser vilka klänningar de har i din stl.

Även om du skulle hitta en klänning på nätet som du tycker är fina så har ju inte alla butiker samma märken i sitt utbud. De kanske inte heller har hemma den färg eller storlek du behöver och om du ska ha den nu i augusti hinner de ju inte skicka efter någon heller.

Generellt är det ju så i den typen av butiker att de tar in ex tre olika stl i tre olika färger och passar inte just den färgen och modellen som finns i din storlek så måste den beställas och det tar 10-12 veckor ungefär.

Tessetass
2009-07-08 20:57
0

helst en hemsida som har affärer dåe, så man kan se vad de har för utbud, så jag även kan prova :)

BlackWingedAngel
2009-07-08 23:33
0

#2 Det kan säkert skilja sig något på olika platser i landet (har ingen aning om var just du bor), men jag skulle vilja påstå att du måste börja med att hitta affärer som finns runtomkring där du bor. (Om du anger var du är bosatt så kanske folk kan tipsa om butiker.)

Men det som jag försökte få fram även i mitt förra svar lite grann, är att när du väl vet vilka butiker som finns runtomkring där du bor, så får du helt enkelt åka ut och prova, för de flesta av de butiker som har hemsidor (vilket inte är alla) har länkar till de märken som de säljer klänningar från. Du kan alltså inte se på hemsidan vilka klänningar som finns inne just nu (eller i vilka storlekar eller färger), utan det måste du besöka butiken för att få koll på.

Alla klänningar som finns länkade till på hemsidorna finns ju inte inne i butik och det tar alltså generellt ett par månader att beställa en klänning, vilket ju inte är möjligt för dig om du ska på bröllop i augusti.

Mitt bästa tips till dig är alltså; Berätta var du bor, så kanske någon här kan tipsa dig om BUTIKER, snarare än hemsidor. Och sedan kan du ju söka själv efter bröllopsbutiker på Gula Sidorna och så.

FerretCrow
2009-07-10 02:13
0

ett tips är att titta på tradera där kan du hitta superfina klänningar för ca 100kr

Tessetass
2009-07-10 12:51
0

okej :) tack för alla tips!