Tips till möhippa
Jag behöver tips på vad man kan hitta på på en möhippa. Och så undrar jag vilka man bjuder dit? Tex alla på inbjudningslistan ;) Vet ju att det är väninnor men liksom vilka… känns ju som att man får sålla lite, men det känns samtidigt lite "elakt" på nåt sätt…
Så, vad hittar man på, och vilka bjuder man?

Man vill ju inte ha för många, men jag har problemet att jag bara har två kompisar kvar sen jag flyttade fårn min hemstad. Så jag får ingen möhippa :P
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

jag fick en… fast jag inte ville….dom försökte få mig att sjunga bland folk dom misslyckades ganska grovt
så tips, var säker på att hon verklgien vill bli möhippad och gör sånt som hon kan tänka sig att ställa upp på

Jag tycker att min hippa var helt perfekt!
Dom kom hem till mig & klädde ut mig till en råtta (jag är fanatisk råttägare), satte ögonbindel på mig & ut med mig på stan. Där fick jag fråga folk om dem ville bli avmålade för 5 spänn (Jag gick estet i gymnasiet) Dom hade alltså ställt upp en stafli, med papper & målarfärger på stan jag fick använda.
Detta va i början av svinkalla Januari så det var rätt gott sen att dra till badhuset. Vi hade hela relaxavdelningen för oss själv. Bubbelpool & bastu..
Sen åkte vi hem till en av dem, lagade tacos & mös.
En helt perfekt blandning av saker tycker jag. Lite skämmigt på stan, & sen njuta & ha trevligt..
Bjud bara hennes närmsta vänner tycker jag.
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Dem kompisar o yngre släktingar som är bjudna t bröllopet brukar man väl bjuda till möhippa(ju fler desto billigare..)
På min möhippa blev jag kidnappad av min syster…först knackade jehovas vittne på o ville komma in o prata sen när jag mkt abrupt avvisat dem fick jag en packningslista av dem…vågade inte gå på att de var lögnare fast jag trodde det(tänk om det varit äkta!?!)
därefter kom syrran…bindel för ögonen..
de körde mig runt lite men jag höll koll på resvägen hela tiden*stolt*…stannade vid ett flygfält i närheten o där fick jag åka upp o flyga i ett 2-manna plan(som piloten byggt själv!!!)Baa…tur jag inte visste det förrän efteråt. Fick flyga över vårt hus, mina föräldras hus o mitt jobb etc. JÄTTE kul men kunde inte riktigt uppskatta det då jag varit på fest dagen innan hos min chef*ulk* obligatorisk fritt fall också med påse för munnen ÖRK!
därefter fick jag: champagne+frukost-picknick, sen vattenskidåkning, grillning, konfotboll, bubbelbad, bastubad middag på kvällen och sen utgång.
Kanon möhippa! precis sån jag ville ha!
När min bror gifte sig gjorde vi en "Sven-Hippa", d v s vi tog dem båda samtidigt både hans och hennes kompisar.
Sen hade vi riggat en bana med diverse uppdragsanhalter på någon mil och de tilldelades cyklar! Vi andra åkte efter i bilar.
De fick cykla en bit, stanna, genomföra uppdrag, dricka öl, cykla vidare…
Uppdragen bestod bl a i att byta däck på en skrotbil, rensa varsin fisk, skala potatis i såpvatten… På ett ställe i skogen fick de åka rallybil med erkänt duktig rallyförare på en liten specialsträcka vi stängde av.
De fick tävla mot varandra, och sedan åka lastbilsflak tillbaka och hålla allsång utanför affären.
På kvällen hade vi hyrt en liten stuga med vedeldat badkar där vi grillade och hade partaj.
Lite annorlunda kanske, men det uppskattades oerhört.
Gå in på http://www.hittaaktivitet.se/ src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" /> där finns det tusentals av förslag på aktiviteter i hela landet.
Tycker generellt att dte är bättre att bjuda in fler än färr till möhippan, trist ifall man missar någon. Stäm av med Toastmastern mot gästlistan. Som tidigare nämnts alla yngre kompisar och släktingar bör bjudas.. Man får ju högre budget ifall man är fler och oftast är det också roligare ju fler man är.
Lycka till
Sänder över en länk där det finns cheklista och andra tips på hur man planerar en lyckad möhippa.
http://www.hittaaktivitet.se/moehippa.aspx
Åter igen lycka till…

Spadag tycker jag är ett bra förslag.
Nu var det längesen jag skapade den här tråden och både möhippa och bröllop är över sen länge. Tack för era tips =)
Tänkte att jag kan skriva hur det blev, någon annan kanske också kan få lite tips.
Började med att den blivande bruden blev lurad hem till mig. Hon trodde att hon skulle passa min valp och var lite lagom sur för hon visste att hennes blivande man skulle ha svensexa och hon var av nån anledning övertygad om att hon inte skulle få nån möhippa.. Men när hon kom hem till mig fick hon ögonbindel och sen körde jag iväg med henne till 80 min fotmassage. Sedan körde jag hem henne till mig igen - med ögonbindel på - och där väntade hennes närmsta väninnor plus chokladprovning. Blev lite snällt utklädd. Efter det blev det lite lätt mat (man var ju redan proppmätt av all choklad) och sedan åkte vi till Laserdome. Där satt hon och väntade med ögobindel, för dit kom också den blivande brudgummen med ögonbindel. Vi ställde dem framför varandra och tog av ögonbindlarna. Snacka om förvånade miner =) Sedan spelade vi laserdome, killar mot tjejer, och efter det femkamp. Hysteriskt roligt! Lite relax och bastu efter det och sedan bar det av till en restaurang i närheten. Vi avslutade kvällen med att åka till en lokal vi hyrt och gjort lite mysig, lekte lekar och sånt. Otroligt lyckad dag och både bruden och brudgummen älskade det =) Båda tyckte att det var riktigt roligt att de hade för sig själva på dagen och tillsammans på kvällen.
Valde att inte ha med några förnedrande saker för det hade bruden inte uppskattat. Betala eller så för puss på kinden och sånt hade kanske funkat men skippade det. Hade inte hunnit med nån runda på stan ändå. Men det blev jättebra ändå och är inte liiiite stolt över mig själv, första gången jag ordnar möhippa! Allt fungerade smärtfritt och gick som en oljad blixt =D

Nu är den här tråden flera år gammal men jag måste bara dela med mig av vår möhippa som vi anordnade för min syster under sensommaren -09.
Vi startade dagen med att kidnappa henne, sätta på henne en ögonbindel och ta oss till Centralbadet (www.centralbadet.se)
Väl där så åt vi en riktigt god champagnefrukost, det var bara jag och hennes 4 närmsta vänner som var med än så länge. (tror att hon kände lite besvikelse över att inte fler personer skulle delta i hennes möhippa, men hon visste inte vad som väntade
)
Efter en härlig frukost och 2 timmars tjejsnack drog vi till Humlegården, där väntade ett aktivitetsbolag (www.stadsuppdraget.se) som hade ställt upp en stor eventstation med förfriskningar, vin, cider mm.. Här anslöt också de resterande 10 personerna som skulle vara med på Möhippan. Detta vart förstås en väldigt trevlig surprise för min syster!
När alla anslutit delade instruktörerna från Stadsuppdraget upp oss i 3 olika lag, varje lag fick en väska som innehöll Digitalkamera, Walkie-Talkies, Kartor och en jättebunt med numrerade kuvert som innehöll alla dessa uppdrag som vi skulle utföra på olika platser inne i stan. Starten gick och vi hade nu 75 minuter på oss att utföra så många uppdrag som möjligt för att få ihop poäng. Under hela aktiviteten så hade vi kontakt med de andra lagen samt instruktörerna via våra radioapparater, där tjivades det en hel del mellan lagen, nån berättade en gammal sexstory om bruden osv..
Dessutom så ropade instruktörerna ut Bonusuppdrag då och då som gav exta mkt poäng om man lyckades med dessa..
Alla uppdrag gjordes med glimten i ögat och bidrog till mycket skratt i de olika lagen.
Vid återsamlingen hade eventpersonalen förberett med ett var sitt glas mousserande till samtliga "törstiga" återvändande deltagare..
Prisutdelning hölls i samband med att ett bildspel visades på en skärm i bakgrunden där man såg alla bilder som de olika lagen tagit, priser delades ut för mest poäng, dagens våghals mm.. Sammanfattat så var det en väldigt rolig aktivitet som verkligen passade för en möhippa då det var lite crazy och mycket humor!
Efter detta var aktiviteten slut och vi tackade för oss för att fortsätta vidare hem till en av tjejerna, här väntade mat från en cateringfirma (www.carotte.se) Supergod mat gjord enbart på ekologiska råvaror.
Lunchen följdes av en hel del vindrickande och tjejsnack på balkongen för att sedan dra vidare hela gänget ut på stan.
Vi valde att börja på EAST där några senare åt middag också.. De flesta av oss hade dock fått i oss så mycket bubbel att magen var helt full :)
Efter EAST drog vi vidare till Grodan, här dracks det HOTSHOT för hela slanten och när vi hade tömt baren på Galliano gick vi till Solidaritet där vi körde All in för resten av kvällen!!
Avslutningsvis kan jag säga att syrran var supernöjd och fällde en tår morgonen efter när hon tackade oss alla för världens bästa möhippa!! :)
(bifogar en bild från ett av våra uppdrag på Stadsuppdraget där vi skulle hitta en fontän och posera med ett ben i vattnet och det andra i luften, syrran längs till vänster)
Kram
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Dansa tango! Min (då sambo) fru gjorde det med sina polare på sin möhippa (bland annat).
Tror det var Stockholm tango (http://www.stockholmtango.com) de gick till, sa att det var det roligaste på hela möhippan.
Ni kan ju lösa en mordgåta! Riktigt kul tydligen! Har inte inte varit på en själv, men fick tips från några kompisar som hade en mordgåta på sin möhippa. Jag bokade in en 5 maj för ca 12 personer.
Vet inte om vi ska ha mordgåtan till middagen på kvällen eller tidigare på dagen ännu. Får se hur det blir. Är väldigt förväntansfull iaf!
Här är adressen till deras sida. www.mordgatan.se - Mordgåtan.
Vi kör på kändistemat:)
Kram Sarah